torsdag den 20. juni 2013

Washing your footstep

I går var der rige muligheder for at få "washing your footsteps". Jeg på arbejde i cafeen i det grønne hus, og min cykel stod parkeret udenfor. Folk, der kom ind i cafeen, lignede druknede mus (bare det var min rotte, der var druknet). Jeg havde regntøjet med, men var alligevel en smule bekymret om jeg skulle ud i en voldsom regnbyge, når jeg skulle hjem.
Det var tørvejr, da jeg kørte hjem. Skønt.
Uhm, der var dejlige danske økologiske jordbær i løssalg, og vi købte en bakke til at putte i salaten. Åh, det er paradis.
Jeg var salatmester i går. Charlotte, den anden del af cafeteamet i går, er helt fantastisk til at lave mad og bage. Hun lavede kartoffelpizzaer. Uhm, de smagte godt. Hun havde bagt en skøn, skøn kage med rabarber. Hun lavede meget mad, som vi puttede i fryseren. Det glæder mig, for jeg skal have vagten igen om 2 uger, og så skal jeg have en medspiller, som er med for første gang.

Mortalinmanden har endnu ikke været her!! Gad vist om der er mange rotter på spil i området?

Jeg er ikke meget for at bevæge mig ud på min terrasse, tænk hvis rotten kommer??
Terrassedøren er lukket og i stedet er bryggersdøren åben. Black er forvirret.

Så jeg tilbragte en del tid inde i går, og har tømt min fryser for sidste års bær. De endte i et par gryder og skal blive til saft, bl.a. 2 kilo solbær, hindbær, blommer, ribs og rabarber. Sæsonen starter jo lige om lidt, og så skal der være plads i fryseren.
Det ser faretruende ud, men det kogte ikke over. Der var plads i gryden...

Læs lige et meget smukt indlæg, som gav mig gåsehud. Tak, kære datter.

4 kommentarer:

  1. Din datters blogindlæg er gribende at læse, Kisser!
    Hvis du lukker Black ud til havesiden, kan han måske fange rotten? I hvert fald har vores Sofus gjort det af med adskillige muldvarper.
    Klem og rigtig god sommerdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja, jeg måtte bare linke til hendes indlæg.
      Black er vist uegnet til at fange rotter. de er for hurtige til ham.
      Nyd dagen og klem

      Slet
  2. tak fordi du viste din datters indlæg. Hvor er det stærkt skrevet af hende. UH hvor jeg altså hader rotter! Håber snart ham rottefangeren kan få fanget den/dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, jeg fik også gåsehud, da jeg læste min datters indlæg.
      Rottefængeren var her i går... og han kommer igen om 14 dage.

      Slet