søndag den 30. juni 2013

Festlig lørdag

Hr. Jensen er lige blevet halvrundt og går på pension fra i morgen, og det skulle fejres.
I går.
Udsigten fra Annebjerg ud over Kattegat.
Han havde inviteret til festfrokost på Annebjerg i Nykøbing S og bagefter hjem i Knaldhytten, som de kalder deres skønne sommerhus, til kaffe og kage mmm.
Han havde også skrevet og advaret os om vejarbejdet på vej op gennem Odsherred, så kør hjemmefra i god tid.
Black skulle ud at passes, så jeg drog hjemmefra ved 9-tiden med Black på bagsædet.
Velvidende om at Roskilde Festivalen startede i går kørte jeg over Ringsted, så der var lige tid til et smut hen forbi mine svigerforældres hus i Vig.
Vi var et par stykker, der ankom i god tid til festfrokosten.
Uhm, det var meget lækker mad.
Og skønt at blive opdateret med vennernes familie og venner, hvordan det går dem i livet.
Da vi ankom til Knaldhytten, sendte solen sine milde sommerstråler ud over os, og det varede ved til jeg kørte hjem.
En del af gæsterne bor i Roskilde, og de var da overbevist om, at jeg godt kunne køre hjem via Roskilde - det er en nemmere og mere tilgængelig vej sent om aftenen end over Ringsted.
Så det gjorde jeg!
Jeg havnede i en MEGASTOR trafikprop og sad godt fast der.
Med et øje på benzinmåleren, som nærmede sig faretruende NUL.
100 meter på en halv time.
Jeg tror aldrig jeg i mit lange kørselsliv har oplevet noget lignende, og jeg har da haft bil og kørt ditto siden jeg var 18.
På et tidspunkt rykkede bilerne for mig sig et par meter, og så vendte jeg kareten - ud over de dobbelte striber og kørte tilbage til Roskilde, tankede og susede lige igennem Hedehusene til Køge.
Så hele turen fra Nykøbing S til Køge tager normalt 5 kvarter. I aftes 3½ time.
Ventetiden, som det jo er at køre i kø, blev brugt til at betragte alle de glade, forventningsfulde festivaldeltagere og hele deres oppakning.

4 kommentarer:

  1. Pyha, det var da en frygtelig hjemtur! Men festfrokost på Annebjerg lyder til gengæld skønt.
    Klem og ha' en rigtig god søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, jah, det var lidt lang tid - mest fordi benzinnålen var for nedadgående og jeg sku.....
      Det var en skøn dag med glade mennesker, som jo fortsatte ude ved festivalen.
      God søndag og klem

      Slet
  2. Det var meget tid, at bruge på hjemturen og du havde vel ikke strikketøj med? godt resten af dagen var så vellykket.
    God søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Britt, jeg er gammel spejder, så jeg kender ganske godt ordsproget: vær beredt.
      Jeg havde hækletøj med, så jeg hæklede lige en lille babyhue.
      Hækletøjet var kommet med fordi hvis jeg skulle sidde i kø på vej derop.
      God søndag

      Slet