fredag den 21. juni 2013

Rotten

Mortalinmanden var her i går.
Vi undersøgte mange gode steder sammen. Specielt kloakkerne. De ser meget fine ud.
I udhuset er der en brønd, som ikke bliver brugt mere og der er kun et afløb fra den. Den er et par meter dyb. Ingen tegn på rotteindgange i den.
Vi snakkede og snakkede.
Han havde været på besøg på den anden side af vejen for et par uger siden. De har nemlig fået høns og hane, og det tiltrækker rotter.
Han foreslog at jeg fik en smækfælde. NEJ TAK. For jeg kan IKKE tømme den.
Nå, så får du da bare en giftboks. Og så vil han komme igen om 14 dage for at tjekke om rotten har spist af det.
Han var også inde på at det kunne være en strejfer, fordi hvis der ikke er plads til den ovre på den anden side af gaden, må den jo flytte andre steder hen. Ja ja, i rotteverdenen har man også sit område, og bliver jaget væk af de andre, hvis der er for mange om buddet.
Han foreslog, at jeg gik ind på WWW.WEBLAGER.DK for at se om der lå tegninger over mit kloaknet. Han fortalte, at for mange år siden var der brand i Køge Kommune og mange af tegninger gik op i røg.
Der ligger desværre kun de samme tegninger, som jeg selv har i papirkopi, så det kloaksystem der ligger fra udhuset og ud til hovedstrengen findes der ikke tegninger på.
Jeg vil nemlig gerne have fyldt den kloak op med cement.
Det er sjovt at se, hvad der ellers ligger af tegninger og dokumenter.
Der lå en byggetilladelse fra 1962 til tilbygning af TOILET.
Ja ja, det er jo på landet og haven var stor. Nu er den mindre.
Da naboerne kom hjem fra arbejde, skulle de lige vide, at Mortalinmanden har været her.
Den ene nabo har nogle underlige huller i jorden... og hendes nabo igen har observeret en del rotter i sine brændestabler.
Den anden nabo har nogle underminerede fliser og har sat smækfælde op, som rotten altså ikke vil gå i.
Puha, al den rottesnak og jeg skulle have luft under vingerne.
Op på cyklen og cykle en lille tur på 18 km.
Dog først efter at have været ude at gå en lang tur med Black. 
Sådan er reglen her i huset: Black først, så mig.

4 kommentarer:

  1. Det lyder rigtigt, at rotten kommer fra indhegningen med høns, og at det sikkert kun var en enlig strejfer. Men en del rotter i din nabo-nabos brændestabler er ikke rart! Jeg håber du får løst problemet!
    Klem og rigtig god weekend, Kisser

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, jeg håber sandelig også at det er en enlig strejfer. Jeg vil i hvert fald gerne af dem den rotte. De ødelægger så meget.
      God søndag og klem

      Slet
  2. Jeg håber han har ret i at det "bare" er en enkelt strejfer. Håber dine naboer også får kontakt med rottefængeren. Dejlig tur både med Black og på din cykel :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, jeg "sladrer" til mortalinmanden, når han kommer igen. Jeg mener, at man har pligt til at anmelde rotter. For de er altså klamt.... de ødelægger! og jeg må ikke fodre fugle, så fuglene forsvinder fra matriklen. Øv.

      Slet