tirsdag den 18. juni 2013

Sygehusbesøg

I dag skal jeg ud i sygehusverdenen igen.
I går var det Køge Sygehus.
I dag er det Riget.
Mit barn skal indlægges i 2-3 dage til eftersyn .... en masse tests og bronkoskopi, som foregår under fuld narkose.
Det er - underligt nok - hyggeligt at komme på besøg på lungeafdelingen på Riget, for vi falder som regel i snak med de andre transplanterede, og det er så interessant at følge med i, hvordan det går med dem.
På mandag er det et helt år siden mit barn fik nye lunger og nyt liv.
Hendes liv er blevet mere end normalt lige siden, og lungefunktionen bare stiger og stiger.
Det er så ufatteligt godt at opleve.
Det bedste af det hele: hun er blevet mere humoristisk (læs: fræk) end hun nogen sinde har været.
Det bliver også spændende at se skemaet for det næste halve/hele år for kontrollerne.
I det forløbne år har hun fået taget blodprøver en gang om ugen, som er blevet sendt til Riget og de har reageret omgående, hvis der var noget i medicinen, der skulle justeres.

Opdate: lige over middag tikkede en SMS ind. Bliv hjemme, jeg blir sendt hjem, skrev mit barn. Hendes flotte tilstand gør at hun bare skal komme igen i morgen ved middagstid til bal (bronskokopien). 
Så jeg lægger fliser nu og tager til gospelkoncertt i aften.

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det dejligt, at hun er blevet mere fræk, Kisser. Jeg tror, at den "frækhed" har noget at gøre med, at hun simpelthen har det bedre. Så bliver man selvfølgelig mere livlig og glad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mi! Jeg elsker zettes "frække" og kontante faon. Det er nemlig udtryk for den højeste livsglæde.

      Slet