onsdag den 12. juni 2013

Rejsekortet

Jeg skal have et rejsekort til bus og tog.
Det er da utrolig besværligt for een, der har nået pensionsalderen.
Der skal billede på, og de skal have kopi af to forskellige slags id papirer.
Så jeg cyklede rask ind til Køge station.
De udsteder bare ikke rejsekort. Det skal ske via nettet. Ja tak, det ved jeg alt om. Ekspedienten var meget sød og venlig, og forklarede mig i overbærende vendinger om dette og hint med computere og nettet. Jeg trak på det indvendige smilebånd.
Men når nu mit indskannede billede ikke kan blive godkendt pg uploaded på nettet, så er der jo kun den personlige henvendelse tilbage.
Jeg blev udstyret med nogle papirer, jeg kan sende ind...og så går der mere end 14 dage før jeg får det. Og jeg vil ha det nu.
Jeg har godt nok en skanner ... Opstaldet på lageret, og jeg gider bare ikke tilslutte den, for så skal jeg jo også finde brugsanvisninger frem for at installere den.
Der er mulighed for personlig betjening på Roskilde station, så en af dagene forener jeg det med et behagelig besøg hos en, jeg kender sådan lige i nærheden.

4 kommentarer:

  1. Gys - jeg har tænkt mig at købe et lille lager af klippekort og udskyde problemet ...
    Klem og nyd den dejlige sommeraften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, heldigvis er det ikke ret tit jeg bruger bus og tog...
      Klem

      Slet
  2. Har du hørt skandalerne omkring rejsekortet? Pas nu godt på. Jeg skulle lige læse med her for at se, hvor besværligt det er. Det er da skræmmende! Nikolaj Sonne i "So Ein Ding" har haft eksperter inde, som beskrev hvor længe det har taget at lave det og hvad softwaren har kostet. Det er faktisk tankevækkende at man ikke har kopieret en løsning fra USA eller England og bare oversat tekster og steder.

    Men det skal ende med at være billigere end at rejse med klippekort - jeg krydser fingre og håber det går! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Donald, hvorfor skal Danmark altid opfinde den dybe tallerken, når den er opfundet?
      Jeg ved det er billigere, og når jeg nu som fuldt 65 ovenikøbet kan få mere rabat, vil jeg da gerne have det.
      Når vi rejser med bus fra min bror ind til staden, skal jeg bruge 2 blå klip (30 kr.), men på hans rejsekort er det kun 16 kr.
      Jeg tror bare, at man skal tjekke sin konto jævnligt....

      Slet