fredag den 7. juni 2013

En cykeltur

 
 
I formiddags havde jeg lyst til en cykeltur. Bare sådan ud i det blå.
Og målet var 10 km.
Det blev til 19 km.
Den bragte mig vidt omkring.
Ud til Tryggevælde Å. Og jeg elsker at kunne stoppe midt på broen (det øverste billede) og kigge på åen. Det er jo forbudt for bilister!!
Jeg har været "på jagt" i nogen tid - efter majsmel (til lillebrors knækbrød, som jeg har fået opskriften på). Jeg tænkte at jeg ville kigge ind i rema ude i Strøby Egede.
Juhu, de havde det.
Tilbage mod Køge igen og det var tid til pause med kig ud over vandet (det midterste billede). Vandet var helt stille, og så fantastisk flot.
Jeg måtte et smut indenom Køge midtby og se om jeg kunne få fat i en kasket.
Da jeg var i Barcelona med min bror i november, blæste min gode gamle bøllehat af, mens vi var ude at køre med turistbussen.
Jeg bruger kasket/hue/hat, fordi mit hår er page og når det blæser, får jeg håret ind foran øjnene, og det er dybt irriterende.
Det er ikke sådan lige til at få en kasket!!
Det lykkedes dog i en af byens sportsforretninger, og jeg prøvede adskillige før jeg fandt en der ville passe til mit hoved.
Det kunne have været rart med en i sort også (sådan til havebrug), men den var kun i hvid.
Håber den kan tåle at komme i vaskemaskine.
For hvidt skal være hvidt.

6 kommentarer:

  1. Du sku' ha' kikket ind til kaffe :-).
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, det skulle jeg. Tænkte slet ikke på, at du bare "kan sidde der" med dit dårlige knæ.
      God week-end herfra også :-)

      Slet
  2. Det er flot med en cykeltur på hele 19 kilometer, Kisser, og sikke nogle dejlige naturoplevelser! Kasketten er fin til dig, og du ser meget sporty ud. Jeg kender også det med pagefrisure og håret i øjnene. Klem og ha' en skøn aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame: det er jo sådanne dage der er som skabt til cykelture, og at opleve naturen på en anden måde.
      Jeg er så glad for min nye kasket.... hader håret ind i øjnene.
      Klem

      Slet
  3. Sådan noget hår skal holdes fast, for når der er is i håret, så er der også hår i isen :-) Det er friskt sådan lige at smutte 19 kilometer. Der kan jeg vidst lære noget...

    SvarSlet
  4. Sikke en skøn - og lang cykeltur :) FIne billeder du viser derfra.

    SvarSlet