søndag den 9. juni 2013

Arvegods for samleren

Jeg kender en, som samler på fingerbøl.
Jeg havde nogle sjove og finurlige med hjem til hende fra Paris.
Jeg skulle lige have noget i skuffe med sysager, og mit øje falder på alle mine fingerbøl.
De skulle da studeres lidt nøjere.
Disse 4 skal videre til Mette.
Det yderste til venstre er 1,8 cm højt og jeg kan ikke få det på min lillefinger.
Alle 4 er arvegods fra min faster, der har brugt dem alle flittigt.
Også det lille barnefingerbøl.
De har nogle år på bagen.
Min faster blev født i 1898.

4 kommentarer:

  1. Sikke en skøn ting at samle på - der findes jo så mange sjove eller smukke fingerbøl, og det var en god idé at tage nogle med hjem fra Paris.
    Klem og ha' en skøn aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, Mette har mange fine fingerbøl. Jeg fandt et til hende ude i Monets butik. Det er selvfølgelig blåt.
      God mandag og klem

      Slet
  2. Åh nej, hvor er de fine :-). Der vil blive passet godt på arvegodset, det lover jeg dig.
    God aften og knus fra
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, jeg var nødt til at lave et blogindlæg om dem, det mindste er bare så kært. Tager dem med på søndag.
      Knus Kisser

      Slet