mandag den 19. august 2013

Som en zombie

tjah, man kommer til at ligne en zombie - helt hvid all over - når man bruger sådan en facadefræser.
Den kan gøre noget ved det.
Vi stod i trælasten kl. 11, og kl. 16.30 var både nord- og sydside renset for maling og gammel kalk, der har en alder af ca. 93 år.
 
Det blev for meget at fræse al pudsen af, så vi hakkede/hamrede det løse ned.
Det er ca. mere end halvdelen af væggen til syd.
 
Mod nord nøjedes vi med at fræse maling og kalk af.
Det giver en forfærdelig masse støv, så hund (som selvfølgelig skal være med i flokken), lillebror og jeg lignede zombier.
Lillebror pustede os rene med kompressoren.
Men men et bad lidt senere på aftenen er nødvendigt.
 
I morgen pudser vi vægge op.
Uuuhhh, som jeg elsker sådan noget arbejde. Jeg er lige i mit es, når der skal bygges om/til og lignende.
Alderen trykker overhovedet ikke. Skønt at kunne endnu og holde humøret højt.
Selvom kroppen ryster lidt endnu af at holde på facadefræseren...
Black er godt nok færdig her til aften - han har holdt øje med hele flokken hele dagen og hvad den (flokken) dog har haft gang i.

6 kommentarer:

  1. Black har rigtig haft travl med at holde øje med jer - og hvor har I været flittige! Det er imponerende at, du kan sådan noget!

    Ha' en dejlig aften, Kisser, klem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja, det er sjovt at holde øje med Black, når vi arbejder. Han vil jo gerne være midt i flokken, det er bare svært, når vi er på stilladset.
      Tak, det er jo lysten, der driver værket, og jeg elsker sådan noget her.
      Hav en skøn tirsdag og klem

      Slet
  2. Tak skal du ellers have hvor du går til den! Jeg vidste ikke at en sådan fræser fandtes. Med den ville jeg formentlig kunne vækfræse en belægning i bryggerset - en belægning af en mærkelig slags, der har meget skarpe spidser, der nemt kan give små rifter i huden!

    Men hvor skal jeg gøre af alle tingene så længe - det er det evindelige problem, og jeg kommer næsten ingen vegne her. Nå men jeg skal ikke klage for meget, der sker dog noget hver dag :)

    Det bliver flot, når du får istandsat murene! Lykke til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Donald, en tur i XL Byg, som er rent eldoradoland, hvad elektrisk værktøj angår.
      Men man kommer nu også langt med en bredbladet spartel.
      Ned i flyttekasser med alle dine ting, og du kan gøre dit bryggers fint :-)
      Ja, jeg tror også jeg bliver godt tilfreds med de nye mure...

      Slet
  3. Gætter på at badet har været mere end velkomment ;-) Sådan noget murstøv er sjovt at få i lagnerne. Heller ikke selvom man er lige så sej som du er Kisser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Annette, støvet var ret vanskeligt at få ud af håret... det lykkedes dog til sidst.
      Og det bliver så godt alt sammen...

      Slet