lørdag den 17. august 2013

I mit næste liv

har jeg altid drømt om at skulle være
MURER, GARTNER OG HAVE EN HUNDEKENNEL.

Jeg øver mig godt på det med mureriet.
Foreløbig er jeg ved at hakke puds af sydmuren.
Lillebror kom med et rullestillads i dag, som vi lige satte op.
Tænk, det er selvsamme stillads jeg smuttede hurtigt op på i 1979/80, da vi byggede til og om.
Lillebror besigtigede væggen, og jeg kunne pege på nogle "uhyrligheder", som var løsnet puds.
Tænk, jeg har brugt timer på at skrabe maling på sydsiden, og så skal al pudsen bare af.
For væggen skal berappes og stå uden maling i et årstid.
Det gør vi i næste uge - berapper.
Næste år snupper vi nordsiden.
Og næste år igen vestsiden
Østsiden har ingen puds.
Pæne gule musten er indenunder al pudsen. Ganske nydelige.

Black holder sig lidt på afstand, når jeg "arbejder".
Når jeg kommer ned fra stilladset, kigger han hen til mig, og han holder meget af at gå ind mellem benene på mig (han går i garage, som det hedder på hundesproget) for at undersøge al det "farlige".
 
Her er mit absolut yndlingsværktøj: mukkert og koben.
Håndsaven har også været i brug i dag, for jeg har fældet et 30 år gammelt træ - en enebær, der står i vejen for stilladet, og som har givet mig røde knopper, når jeg har skullet forbi det.
Græsset har også lige fået en omgang med slåmaskinen.
Efter dagens aktive indsats var det tid til en tur på cyklen - 10 km.
 

8 kommentarer:

  1. Hold nu op. Man kan da blive helt træt ved at tænke på alt det, du har nået :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, jeg STORTRIVES, når jeg "bygger" om.

      Slet
  2. Hvor er det flot, at du kan lave alt det selv og også fælde træer! Jeg er dybt imponeret. Du får en masse motion, og så er det dejligt at være selvhjulpen. Klem og god søndag til dig og Black.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, tak. Motion giver faktisk energi :-) og jeg holder meget af "at kunne selv" :-)
      God søndag til dig, klem

      Slet
  3. Du er da godt nok sej Kisser!!!!! Får helt energi ;-) Hvor skønt at I har sådan en bif gruppe. Vil se om Blue Moon ikke kommer op hernede. Mange danske film kommer op i den lokale og det er jo skønt. Ha en dejlig søndag (hvor du forhåbentlig hviler dig lidt)! Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, jeg synes motion giver energi :-) Åh ja, vi elsker at gå i biografen, og der er så mange gode film.
      I dag skal jeg ud på en længere cykeltur, for jeg skal til 75 års fødselsdagsbrunch. Det bliver hyggeligt. Knus

      Slet
  4. Så sejt...jeg blander mig i koret af imponerede læsere :-)

    SvarSlet