onsdag den 21. august 2013

At overskride grænser

Jeg er vildt overrasket. Black har gjort noget - for ham - grænseoverskridende i dag. Det sker med hunde, når der bygges - her. Jeg har set det adskillige gange før med boxerhundene.
Black har ALDRIG villet ind i carporten. Det ville han gerne i dag, og videre ind på terrassen og ind i køkkenet. Nu er det så blevet en vane, og det er ikke spor "farligt".
Jeg vil overhovedet ikke blive spor forbavset, hvis han også "tør" gå op på førstesalen - en dag.
Han vil meget gerne gå på trapper og køre i elevator. Det gør han glad og gerne ude hos sin hundepasser sydpå.
Jeg har været på stilladset i dag, og det gibber lidt i maven, når jeg står deroppe. Jeg har en lille fobi med højdeskræk. Så jeg har også grund til at være lidt stolt.
Vi bliver færdige med at mure i morgen.
Og malingen venter et års tid, fordi pudsen skal tørre helt, og det tager altså et år - siger maleren.
I mellemtiden kan jeg så gå og tænke over, hvilken farve jeg har lyst til at huset skal have.
I tidernes morgen da vi flyttede ind var det hvidt og det var alle naboernes også.
Nu har de alle mulige farver.
Mit var antrasitgrå, men det ser ganske pænt og lyst ud med hvidt.
Og jeg kan jo stadig have hvide vinduer. I gamle dage var de sorte.
 
Jeg er også snart færdig med at samle puds og murbrokker i sække.
Det bedste af det hele: det ragnarok, der var på sydsiden af huset pga en låge og en enebær, der stak og gav røde pletter - det er væk. Og der skal kun være græs nu.
Black holder meget af at opholde sig henne ved hushjørnet, for han kan se en masse ud over vejen.
Det kan han nu også omme ved lågen, men det er da sjovere at være hvor flokken er.
 
Et flot hushjørne.

8 kommentarer:

  1. Hvor fint af Black! Er det fordi byggeriet forvirrer dem eller? Hold da op du har nået noget♥ Faktisk dejligt at have rigtig god tid til at tænke over farven for det er ikke en let beslutning. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, jeg tror det er fordi der har været plads til han kunne komme igennem og så har vi rendt i fast rutefart den vej, og Black følger jo sin flok.
      Jeg tænker også beigefarvet kunne være pænt...
      Knus

      Slet
  2. Ja, du har bestemt grund til at være stolt, Kisser - det er så flot, hvad du har lavet. Og dejligt at Black har turdet overskride sin grænser! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja i går var også en god dag - både med grænserne og pudsen på væggene.
      Klem :-)

      Slet
  3. Der sker virkeligt ting og sager hjemme hos dig og Black i disse dage...så flot :-)
    Jeg havde sådan et pudset hus engang og det varm siennagul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Annette, ja, der sker noget sådan cirka hvert 3. eller 5. år.
      Jeg tror mit hus skal være beigefarvet eller noget i den retning. Det skal bare være lyst.

      Slet
  4. Ja stolt! Det har du grund til. Det er godt at se billeder til, imponerende synes jeg, som det skrider fremad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Donald, det er også sjovt at se tilbage i indlæggene - med fotos - hvad der er sket hvornår :-)

      Slet