onsdag den 14. august 2013

Cykel i udu

Min cykel er i udu!
Så nu står den henne hos cykelhandleren, så han kan finde ud af hvad der der er galt med den.
Der kommer ingen strøm ud af batteriet.
Det kan være flere ting, der ikke virker.
Det skal han lige måle sig frem til.
Cykelhandleren ligger nogle kilometer herfra, og det er lidt bøvlet, når jeg skal aflevere den.
Jeg var der henne i formiddags, og da ville "manden med hjertet" have, at jeg skulle køre hjem efter opladeren. Jamen, den er jo fuldt opladet. Han insisterede....
Det er desværre op ad en lang og sej bakke, og med en tung, tung cykel gik jeg pænt ved siden af meget af vejen.
Nu er cyklen afleveret - med strømforsyning.
Fortidens synder - gammel ryger, det kan give åreforkalkning. Suk, bare på med hatten og videre ud i natten.
"Manden med hjertet" - vi faldt i snak sidste år om transplantationer, og han fortalte, at han fik nyt hjerte for 6-7 år siden, og har haft det supergodt siden. Han er vist far til den egentlige cykelhandler, og arbejder dog ikke fuldtid.
Jeg bliver altså så træt, når tingene ikke fungerer....
Det var ellers min plan, når jeg havde brugt armene på at skrabe maling af huset, at slå hele græsplænen.
DET ER UDSAT til i morgen, for mine ben er exede.

4 kommentarer:

  1. Åh, det var synd, Kisser! Cykelhandlere kunne have lånt dig en letvægtscykel til at cykle hjem på for at hente opladeren. Jeg håber, du snart får el-cyklen igen. Klem

    SvarSlet
  2. Madame, det ser ud til at der går et par dage, for jeg er kommet til at ødelægge en plade, der hvor batteriet skal ind, og den skulle lige bestilles hjem.

    SvarSlet
  3. Øv altså ... håber det går hurtigt med den reparation :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Annette, det gik hurtigt. Jeg fik cyklen igen i går :-)

      Slet