onsdag den 27. marts 2019

Tvist og et år ældre

Julegaven til mig selv i 2018 var et strikkekit fra Hanne Falkenberg.
Farven på TVIST har samme farve som mine øjne - siger min datter.
Den er strikket i en bomuld/høj blanding, og den skal jeg ikke strikke en gang mere.
3 ret og 3 vrang forskudt på hver anden pind.
Den er strikket oppefra og ned.
Mange holder meget af at strikke oppefra og ned - jeg gør ikke.
Utrolig besværligt at strikke ærmer på 4 pinde med hele arbejdet hvilende i skødet. Det skal jo vendes rundt konstant.
HFs opskrifter er formidable - så gennemarbejdede.
Var så glad da jeg endelig var færdig med den at den bare blev lagt på gulvet og dette foto taget.

Det var en skøn søndag aften vi havde min datter, svigersøn og jeg. Vi besøgte min yndlingsrestaurant her i byen, og de havde endelig igen fået vegetarmad på menukortet. 
Jeg fik en vegetarsandwich, og jeg gætter på, at der var mindst 400 gram grønsager i. Åh, den smagte så godt. Desserten var en greenie: avocado, æble, spinat, broccoli og citron. Og så smagte jeg lidt af min svigersøns belgiske vaffel. Han hyggede sig gevaldigt med en bøf af Angus kvæg.
Jeg blev et år ældre i går, og det var en stille og rolig dag.
I dag får jeg besøg af min niece og hendes yngste, Tristan på 2,5 måneder.
Jeg har fået billeder, de tog af min lillebror den sidste dag han var i live.
Dvs han var i coma, og så lagde de lille Tristan på hans brystkasse - tænk han vågnede og holdt beskyttende om sit lille barnebarn og smilede over hele hovedet.
Et skønt minde han kunne tage med sig og vi andre kan glæde os over.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar