lørdag den 23. marts 2019

De der muskler

Jeg har hørt og læst, at det tager kun 3 uger at nedbryde gode muskler, og 3 måneder at bygge dem op igen.
I et par uger har jeg næsten ingen træning dyrket. Det kan jeg sandelig godt mærke.
Sidde og sidde på et sygehus og bare være der tærer på energi og muskler.
I onsdags var jeg selv på sygehuset til samtale med neurolog og blev undersøgt over det hele. Stadig ingen diagnose, andet end at kraften i mit højre ben kun er en fjerdedel af det venstre. Til gengæld er kræfterne i hænder, arme og overkraft næsten for meget. Det er jo fint, når jeg skal hive mig selv op til min førstesal.
Jeg skal til flere undersøgelser. En MEP undersøgelse - noget med elektroder så de kan måle hastigheden på mine nervers impulser osv osv.
I går var jeg ude at gå en tur - jeg gik tur med min cykel... - og efter at have gået 1,5 km eksede mine ben ganske voldsomt.
I dag var jeg i LOOP - det er 10 dage siden jeg sidst var der - og det gik ganske godt med 30 minutters træning på cykel, gåmaskine og crosstrainer. Ingen ben der eksede eller ville bryde sammen under mig.
Tænker vægt, og det kunne vist være en god ide at tabe 10 kilo (så er jeg på ungdommens vægt), for så er der mindre at bære rundt på.
Så skal jeg da bare lige finde en måde at tabe mig på.
Og øve mig ganske meget i at kunne gå længere og længere for hver dag. Har fået skinne, så jeg kan gå nogenlunde normalt. Det er jo også en tilvænningssag..

4 kommentarer:

  1. Jeg håber, du får det bedre, Kisser.
    Er du undersøgt for, om du har en diskusprolaps? Jeg har en veninde med nogen lunde samme symptomer, og hos hende var det forklaringen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak det gør jeg også.
      Jeg er undersøgt i hjerne, nakke og rygsøjle, og der er alt som det skal være. Altså ingen discus. Det er et eller andet - åbenbart - underliggende sygdom der påvirker centralnervesystemet. Og det er ikke en dropfod jeg har - det er lammelse af oversiden af foden.

      Slet
  2. Hvor er du sej, at du holder ved din motion. Det er virkelig godt klaret.

    SvarSlet
  3. Tak Lene. Jeg har det så godt (og min krop) når jeg er i bevægelse.

    SvarSlet