fredag den 8. marts 2019

Bevilget

Jeg jublede i går, for jeg fik brev fra min kommune om, at jeg er bevilget en dropfodskinne.
Tid er bestilt hos bandagisten.
Jeg ser meget frem til at kunne gå nogenlunde godt på begge mine fødder igen.
Det er noget af en proces at overgive sig til hjælpemidlernes verden, MEN det kan været godt at indse, at netop et hjælpemiddel kan gøre livet lidt lettere.
Jeg besøgte lægehuset i onsdags, og jeg skulle gå 25 m og det var da ikke nødvendigt med krykken. Suk, på vej ud glemte benet, at det skulle løfte sig en halv meter, så foden skrabede henover belægningen, og jeg var ved at stå på snuden. Det gjorde jeg heldigvis ikke.
Det er sjovt at gå rundt i stue og køkken med yogabåndet bundet om højre fod, så kan jeg gå helt normalt.
Det håber jeg også at jeg kan når jeg får dropfodsskinne.
I dag har jeg været ret meget rundt i Køge by og omegn, der var adskillige ting at ordne. Foden var slet slet ikke samarbejdvillig, og jeg talte ikke, de gange den ikke ville løfte sig ordentligt, men det har nok været tæt på 20.000 gange!!! Overdrivelse fremmer forståelsen.
"Dagen derpå" er jeg træt. I går besøgte jeg min bror på palliativ afdeling, og det koster energi. Heldigvis kunne jeg også besøge mit barn, som bor tæt på det sygehus, og fik en masse energi (og garn) med hjem.
Og så er det vigtigt at huske på at gøre noget godt for sig selv.
Jeg har bestilt en uges arbejdsferie i sommertiden - jeg skal lave mad 4-5 timer om dagen i et skønt køkken, og jeg glæder mig i den grad.
Madlavning er jo en passion i mit pensionitliv, og at køkkenet så også er et vegetarkokken, gør jo bare sagen helt perfekt. Når nu jeg også selv er grøntsagsspiser.

4 kommentarer:

  1. Tillykke med bevillingen - det var godt, du overgav dig, hvis det kan gøre det hele både lidt nemmere og lidt mere behageligt for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, Ellen, den pokkers stædighed. Jeg har jo lyttet til min fys - han sagde at foden bliver doven hvis den får støtte. Det får den nu, og jeg bliver så godt tilpas.

      Slet
  2. Hvor er det godt, at du fik bevillingen. Mon ikke også du vil kunne mørke det i hele kroppen, når den ikke mere skal kompensere for den manglende kraft i dit ben?
    Tænk at have lyst til at lave mad, det må være så skønt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det skal glæde min krop i svær grad at kunne gå nogenlunde normalt igen, for den kompenserer alt for meget - og jeg er svært opmærksom på det.
      Åh ja, da jeg også først overgav mig til madlavningens svøbe, kender begejstringen ingen grænser.

      Slet