lørdag den 9. marts 2019

Fælles glæde

Det sker, at de fysiske ting opgiver ævred efter at have tjent os mennesker i få eller mange år.
Min datter og svigersøns vandvarmer er gået kaput (efter 40 år) - selvfølgelig fredag eftermiddag, og bad er ret så vigtig.
Jeg har varmt vand - en styks gennemstrømningsvandvarmer i gasfyret.
Så jubiii jeg får besøg af mennesker, der skal bade.
For nogen tid siden, da min fod var godt forstuvet, kom de to skønne forbi og havde købt ind. Jeg er jo nem, for jeg er grøntsagsspiser og spiser al slags grønt.
De havde købt ind for mig - ca. 24 kilo frugt og grønt. Der var til et par dage.
For lidt siden fik jeg en SMS om de skulle købe ind for mig igen, når de kigger forbi til et bad.
Så jeg har svaret ja tak, og overrask mig …
Barnet vil gå amok i det grønne (hun er grøntsagsspiser også)
Jeg har været i operabio i dag og se
CARMEN af Bizet
en fantastisk forestilling med skønne sangere og en dirigent for orkesteret, der var så skøn, at stod han overfor mig fik han et kys og et stort kram.
Men jeg er bare træt i dage - specielt mit højre ben, og der slæber pænt hen over jorden.
DET kan ikke afholde mig fra at være i køkkenet. Heldigvis er der intet problem i at stå op - og lave mad og lignende.
Muslibarer (opskrift fra DGI) og vege forårsruller skal lige produceres.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar