tirsdag den 19. marts 2019

Memory Lane

I går var min niece, nevø, lillebrors kæreste og jeg hos bedemanden.
Vi havde jo aftalt hvordan alt skulle foregå ved et møde her hos mig i december.
Lillebror var fuldstændig ligeglad med hvordan han fysiske afsked med livet skulle foregå.
Det måtte vi andre bestemme.
Og det bliver sådan som vi har bestemt.
Bedemanden var samme firma, som ordnede min fars begravelse i 1969.
Og det bliver meget lig hinanden de to begravelser.
Det kunne sandelig også lade sig gøre at få en solosanger til at synge 
den store mester kommer.
Det kunne også lade sig gøre med præsten at foretage den kirkelige handling, lillebror var ikke medlem af den danske folkekirke.
Det øverste billede er boligblokken hvor vi boede fra 1960.
Jeg flyttede hjemmefra i 1966, så der blev god plads til de tre tilbageværende.
Vores storesøster var flyttet nogle år tidligere.
Det nederste billede er adventskirken, hvor lillebror er døbt og konfirmeret.
Jeg er døbt, konfirmeret, gift og min datter er også døbt i kirken.
Lillebror skal begraves på Bispebjerg kirkegård - et kort stykke fra hvor vores mor ligger.
Vores far lå der også, men det er jo 50 år siden han blev begravet, så graven er sløjfet for længst.
Lillebror får en grav magen til mor, far og min Finns.
En græsgrav, der bliver vedligeholdt af kirkegården.
Børnene har også valgt en gravsten.
Torsdag finder begravelsen sted.
Alt flaskede sig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar