fredag den 18. maj 2012

Tur til Enø.

Jeg har været en tur på Enø i dag. Vi kørte ud til enden af øen, hvor man så ikke kan komme videre - andet end til fods. En ganske vidunderlig tur langs vandet med udsigt over Smålandshavet. Black er en smule træt i dag, for i går varci ude ar gå seks gange. Og det er jo tra gange så mange som vanligt. Der er nogle skønne fiskebutkker i Karrebæksminde, så jeg provianterede lidt fiske ars og røgede sild. Fik også taget nogle gode fotos af underlige, sjove huse, naturen og en kalde de kat, der villigt lod sig fotografere. Og den højst ejendommelige bro, der forbinder Enø med Sjælland. Desværre havde lysdamen lukket. Det kan egentlig også være lige meget. Jeg plejede at løbe lys i En ret speciel koboltblå farve til en lysestage, men den er jeg kommet til at smadre. Jeg kom også forbi feriekolonien, hvor vi holdt fætter og kusinekomsammen i min svigerfamilie i 2003-4, tror jeg det var, og min eftertanke....gad vist hvor mange der stadig er i live? Og raske? Der ligger et par gård urokket på vejen tilbage til campingpladsen, og jeg har provianteret mere. Dansk og økologisk. Æg, jordbær, kartofler og asparges. Det bliver en supermenu i aften. Lige inden jeg kørte landede en helikopter ude på den store plæne foran pladsen. Der holdt en ambulance med blåt blink. Jeg er god til at gætte, og mon ikke det var en patient til 15. Etage på Riget? (hjerteafdelingen). Der kommer billeder senere af dagen i dag.

8 kommentarer:

  1. Sikke du nyder livet - dejligt at læse, Kisser! Jeg glæder mig til at se dine billeder.

    Vi ses i morgen til Jens' blogtræf.

    SvarSlet
  2. Det var synd at lysedamen havde lukket, men der er mange andre fristelser i området, f.eks gode fiskeforretninger.

    SvarSlet
  3. Det lyder skønt og dejligt afslappende :) Glæder mig til at se billeder senere :)

    SvarSlet
  4. Madame, det er så skønt at være campist igen. Jeg har meldt afbud til i morgen, fordi muligheden for at være sammen med Zette m.fl. Bød sig. Ret vigtigt lige nu.
    God fornøjelse i morgen.
    Varme klem

    SvarSlet
  5. Madame, det er så skønt at være campist igen. Jeg har meldt afbud til i morgen, fordi muligheden for at være sammen med Zette m.fl. Bød sig. Ret vigtigt lige nu.
    God fornøjelse i morgen.
    Varme klem

    SvarSlet
  6. Briket,, jeg har været hos. Fiske anden :-)

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet