torsdag den 3. maj 2012

Skanning

Store ord og gode intentioner er godt.
Samme og realisme er noget andet.
Er det OK, at et menneske der har en voldsom sygdom skal vente måneder på at komme til skanning, før mennesket kan komme videre i behandlingsforløbet? Bare fordi det videre behandlingsforløb afhænger af hvad skanningen viser?
3 mennesker i min familie og omgangskreds har først fået datoer for skanninger langt ude i fremtiden.
Den ene livstruende, de andre to lidt mindre truende.
DET ER IKKE OK.

6 kommentarer:

  1. Nej Kisser, det er bestemt ikke OK. Det gør ondt, når det er ens kære, der må vente.
    Selv om jeg efterhånden kender mindre og mindre til det danske sundhedssystem, så kan man af og til godt få den tanke, at pengene godt kunne fordeles lidt mere retfærdigt.
    Jeg håber, at det måske lykkes at blive skubbet ind i køen.

    SvarSlet
  2. Det er alt for længe at vente.Der er vel kun en skanner, men den kunne vel bruges 24 timer i døgnet, med flere hold personale.

    SvarSlet
  3. NEJ - det er bestemt ikke OK. Jeg har selv prøvet det og ved, hvor rædselsfuld ventetiden er. Både for en selv og de pårørende.

    SvarSlet
  4. Annette: Det værste er ventetiden. Jeg synes, det er svært at vide om der kunne effektiviseres i sundhedsvæsenet.

    SvarSlet
  5. Britt: Det er svært at vide. Og ventetid er noget møg.

    SvarSlet
  6. Mosekonen: jeg er helt enig - det er ikke OK.

    SvarSlet