onsdag den 2. maj 2012

Et nyt liv

Tænk engang at stå op, når det passer hunden!! og mit eget indbyggede vækkeur.
Og det er tidligt - normalt.
I dag vækkede Black mig kl. 6.15.
Det var som et nyt liv bare at stå op og bruge dagen, som det passer mig.
Deltidsdag.
Som et nyt liv.
Normalt når jeg har en fridag, skal den som regel bruges på noget bestemt.
Eller en hjemmearbejdsdag.
Det er bestemt ikke det samme som en deltidsdag.
Ud at slente på morgenturen.
Senere et besøg på lossepladsen med haveaffald. Det er der altid rigeligt af i foråret.
Hen i Maxi Zoo for at høre om de har noget "erstatning" til Black for hans oksehudskødben, som han får et af hver aften.
Jeg tror han er blevet allergisk over for okse- og svinekød pga pelstab.
Vi var lige hos dyrlægen i mandags, for han har et væmmeligt sår på sin hale. Dyrlægen mente, at det var allergi overfor lopper.
Så nu skal han have medicin igen. Øv.
Han er dygtig til at spise pillerne, når de er pakket ind i leverpostej. Det må være sådan, selvom jeg tror han er allergisk overfor svinekød.
Heldigvis findes der også lam og kylling. Så det prøver jeg til ham.
Græsset har også fået en tur med slåmaskinen i dag. Lige pludselig var der en masse røg, og jeg tænkte, hvem brænder af??
Det var slåmaskinen. Proppen til oliebeholderen var gået løs, og det flød med olie ud over motoren, og det vaar herfra røgen kom.
Proppen er sat på igen, og maskinen kører fint igen.

10 kommentarer:

  1. heldigt at plæneklipperen kunne reddes med sådan et snuptag. men mere uheldigt med hundens allergi. Min hund gik med stor plastkrave i flere år p.g.a. allergi. Intet hjalp, så det var en pinsel uden lige.

    SvarSlet
  2. Godt plæneklipperen virker- det er ikke en rar udgift hvis man tror man har en. Vi har fået en ny--- men det er fordi vi har 1500 kvm plus vejkanter som man jo har på landet og sidste år gik det selvkørende i stykker og det er altså ikke sjovt at skubbe rundt med sådan en fætter der ikke kan noget selv. Håber I finder en løsning på hunden. Måske skulle du tage ham til en hundefrisør og få ham vasket og gjort i stand. De har ofte meget forstand på den slags med hår og hud. Vores hund står opgs op efter solen men heldigvis kan jeg pt bare sige - gå i seng - det er nat- og så gør han det indtil jeg begynder at røre på mig. så hopper han glad og fornøjet 8 år gammel rundt på mig og slikker mig på næsen i vild glæde over at det er morgen.så kan man ikke blive gal på ham selvom han vejer 35 kg. Vi kalder ham tigerdyret- fordi han hopper ligesom tigerdyret i Peter Plys

    SvarSlet
  3. Det er da dejligt, at der nu er dage, der er helt dine egne - og så midt på ugen.
    Jeg håber, at Black må få styr på kost og allergi. De skal jo bare have det godt, vores venner med de 4 ben.

    SvarSlet
  4. Dejligt du har nydt din fridag i det gode vejr. Synd at Black har fået allergi det er der mange hunde som jeg kender der har.

    SvarSlet
  5. Frøskuffen: allergi hos både dyr og mennesker er noget møg.

    SvarSlet
  6. Karin: heldigvis virker slåmaskinen fint igen :-)
    Jeg kan lige se for mig, at jeres tigerdyr hopper rundt på dig :-)

    SvarSlet
  7. Susanne: vi skal nok få styr på Black og hans kost - og allergi hvis det altså er det...

    SvarSlet
  8. Britt: åh ja, så skønt det var og bliver med den ugentlige fridag.

    SvarSlet
  9. Du kan tro, jeg forstår din glæde ved den nye frihed!
    Åh, sikke noget med Black - jeg håber, det 'kun' er allergi over for okse- og svinekød.
    Her fik plænen også en overhaling i går - med rugbrødsmotor.
    Hav en skøn torsdag, Kisser,klem

    SvarSlet
  10. Madame: den frihed er guld værd.
    Black får kylling nu, jeg håber det hjælper.
    Jeg ville gå fuldstændig død, hvis jeg skulle bruge rugbrødsmotoren til græsplænen. Det er imponerende, du kan - med alle de kvadratmeter I har.
    Nyd torsdagen og klem

    SvarSlet