onsdag den 23. maj 2012

Og nu også med cykelhjelm

Her er min nye cykel.
Den første prøvetur udløste et latterudbrud af de store, for den er sjov at køre på.
Op på cyklen og jeg trampede lysigt i pedalerne - ligesom på mine første cykelture som bar.
Og så satte batteriet ind og der var skub i cyklen.
En tur op ad bakken da cykelhandleren var kørt igen.
Huj, som det nemt og hurtigt.

Den er også udstyret med kilometertæller og hastighedsmåler.

Og her er cykelhjelmen. Den passer perfekt.
Det var ikke bare lige at finde en cykelhjelm, der passede mit hovedet.
Men det lykkedes.
Jeg ville gerne have haft en rød, men ingen af de røde ku passe mit hoved.

8 kommentarer:

  1. Nej, hvor er den er den bare flot, Kisser :-).
    Nu møder man vel dig susende rundt på din nye cykel i Køge og omegn.
    Knus
    Mette

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin! Dejligt at se et billede af vidunderet.
    Klem og ha' en dejlig aften, Kisser!

    SvarSlet
  3. Mette: ja, det kan du lige tro, og en tur ud til dig er jo også ganske passende :-) når vi skal strikke
    Knus
    Kisser

    SvarSlet
  4. Madame: ja, det er en skøn sag - med tilbehør.
    Fortsat god aften - klem.

    SvarSlet
  5. Har den også støttehjul, mor?
    Jeg får udvidet dit Falckabonnement med privat ambulancetjeneste...Fnis!!!

    Jeg husker, da jeg skulle lære at cykle. Far holdt fast i sadlen et øjeblik og så cyklede jeg bare...Den var vist orangerødlig, altså cyklen, ikke far. -)))))

    SvarSlet
  6. Zette din flab,lagde du mærke til teksten: der står UDEN støttehjul.
    Ja, det var en stolt datter, der bare cyklede :-)

    SvarSlet
  7. Det lyder som en cykel efter mit hjerte, men det med motionen holder så ikke rigtig længere.
    Bestemmer man ikke selv, hvornår man vil transporteres, og hvornår man selv vil trampe i pedalerne?

    SvarSlet
  8. Ellen, motionen holder, for cydlen vil kun køre når man tramper i pedalerne. Tempoet hedder så bare let-moderat (14 km i timen) i stedet for det reelle tempo. Man bestemmer også selv hvor meget skub der skal bagi. Der er 5 niveauer. På ligeud vej uden modvind = ingen skub, op ad bakke i modvind = ingen belastning. I dag har jeg cyklet 7 km og kan godt mærke det i mine åreforkalkede ben. Måske det også kan skyldes at jeg har gået 12000 skridt...

    SvarSlet