tirsdag den 1. januar 2019

Status




Det er så hyggeligt at gøre status på noget helt konkret 1. januar.
I dette tilfælde er det mine sy- og strikkeprojekter.
29 kilo 335 gram garn er blevet strikket til glæde for børnene ude i verdenen, familie og venner og endelig mig selv.
93 forskellige til Røde Kors - bl.a. 28 tæpper.
24 til familie og venner
og 14 til mig selv.
På syfronten - 34 kilo stof er syet til
190 forskellige projekter.
20 til venner og familie
0 til mig selv
og 170 til Røde Kors (heriblandt 11 patchworktæpper)
Altså i alt 321 projekter.
Jamen det er da skønt at være pensionist og have tiden fuldstændig til sin egen rådighed og interesse: 
sy og strik.

Den lilla tingest på øverste billede er et "ruskedyr" til min datters hund, der gerne skulle kunne hold til lidt mere end de store dyr de/vi ellers køber til den kære hund i Ikea.
Den er syet af kraftig flies med 3-dobbeltsøm.
De to nederste er en projekttaske - til strik - til min datter.
Der er syet plastik (eller hvad materialet ellers er lavet af) ind, så det er en kig-ind-taske.
Så kan hun se hvad hun har i den.
Jeg blev ret begejstret, da jeg var i patchworkbutikken for at købe ind til den, og de havde det hvide stof med får og garnnøgle printet på.
Passer jo perfekt, når det skulle være til en strikkeprojekttaske.
Der var stor fornøjelse med på sidelinjen, da jeg syede den.
Selvfølgelig skulle det være rødt, så det passer til deres nye campingvogn, der har noget med rødt.
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar