lørdag den 5. januar 2019

Impulsivt besøg

Min kære lillebror ringede til mig kl. 9 i morges og spurgte om jeg havde dagen ledig?
Han var nemlig "blevet smidt ud hjemmefra" - forstået på den måde, at hans samlever skulle have kursister på besøg, så det ville være godt, at han opholdt sig uden for fælles hjem.
Tihi - det passede mig ganske fint, for så kunne jeg droppe mit planlagte besøg i LOOP. Jeg gider det ikke rigtig, kun fordi jeg SKAL og ikke fordi jeg har LYST. Væsentlig forskel.
Der gik en halv time, så var han her.
Vi blev enige om at tage til torvedag i Køge, og vandre rundt i byen i det skønne næsten forårsagtige vejr.
Jeg bor jo så skønt for busforbindelser til nord og syd, så vi vandrede hen til bussen.
5 minutter efter var vi i byen og rundede torvet og torvedagen.
Så spurgte lillebror hvor kan vi få en god kop kaffe?
Centralhotellet.
Som ligger på samme matrikel som Det Grønne Hus, og de gir den sandelig også i økologi.
Kaffe og en af deres skønne boller med en hel del valgfrit tilbehør, så det minder om en minibrunch.
Vi sad lææænnnnge over den kop kaffe og nød stemningen, samværet og en god snak.
Hans datter er jo lige nedkommet med søn nr. 2, og lillebror vil meget gerne give hende et smykke.
En fars kærlighed til sin datter (og hun er virkelig hans livs kærlighed) og hendes to børn.
Vi var i et par guldsmedebutikker, og der var absolut intet - som hverken lillebror eller jeg faldt for eller synes egnede sig til min niece.
På vej mod den sidste af byens guldsmede kom vi forbi en ny guldsmedebutik med UNIKA smykker.
En guldsmed, der designer egne smykker - lidt i den rå stil.
Vi gik ind og så hvad de kunne tilbyde.
Ekspeditricen fangede lige med det samme hvad lillebror var ude efter - godt akkompagneret med snak af hans søster....
Vi faldt begge for et smykke i rødguld, som bestod af 3 sammensmeltede hjerter (og kan godt ligne et agern lidt), og det er muligt at sætte 2 diamanter ind og så skal det laves i hvidguld.
Kæden blev også valgt.
Utroligt og sandt - alt kunne lade sig gøre.
Og det bliver færdigt om en uge.
Vi sluttede byturen af med en dejlig is hos Frellsen, bus hjem til mig og en kop kaffe.
Og mere snak og godt sam- og nærvær...
Og i mellemtiden fik vi SMS med invitation til 1 års fødselsdag hos Milan, og det skal holdes hos MORMOR.
Jamen som alt dog kan flaske sig.
Netop den dag skal jeg se La Traviata (billetten er købt), i morgen skal jeg se opera Marnie, og selvfølgelig tager jeg min billet med til biografen og får den godtgjort, for jeg skal da til fødselsdag.

4 kommentarer:

  1. Impulsive besøg ar bare de bedste. Godt at I fandt den rette guldsmed. Ihh hvor gad jeg godt en 1 års fødselsdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlig dag var det 😉 ja herligt at følge de små ❤️

      Slet
  2. En rigtig dejlig dag. Smykket lyder rigtig flot. Det er dejligt, når man bliver forstået af personalet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ❤️ Til en dejlig dag og gid service 😉

      Slet