onsdag den 16. januar 2019

Krykhusar

Jeg føler mig som en anden krykhusar for øjeblikket.
Jeg har brugt en krykke ude i det offentlige rum et godt stykke tid pga min lamme fod.
Jeg har et par krykker, den ene står indenfor, den anden i min bil.
I går gjorde jeg yoga - præcis som alle andre dage.
Fordi højre ben er noget svagt, bliver jeg nødt til at rejse mig op fra gulvet vha “hundestillingen”.
Sådan også i går - hvad der helt præcis skete, ved jeg ikke, men min højre fod, som jo normalt står i 90 grader fremad, endte med at blive vrikket 90 grader  eller mere bagud.
Det kan nok være, at jeg brølede som en løve. Det gjorde ondt.
Jeg skulle jo op at stå på to ben... så der var kun et at gøre, jeg kravled på alle fire hen til min trappe og kunne rejse mig i min fulde højde.
Jeg kunne overhovedet ikke støtte på benet, på en eller anden måde kom jeg da ud og fik hentet noget is til foden, og så ind at ligge ned med benet højt.
Det var noget af en udfordring at skulle på det lille hus, men det lykkedes.
Da min Black levede, havde jeg en stok hængende på trappegelænderet - så jeg kunne fange alle han bolde der var trillet ind under sofaen. Stokken hænger der stadig, til stor glæde for min evne til at komme fremad.
Et døgn med benet højt og en god nattesøvn gør underværker, så jeg er i stand til at gå lidt igen, og nu  kun med en krykke.
En ulykke kommer sjældent alene.
Jeg havde sat en Kop kaffe på min kogeø, klar til at blive båret over til spisebordet. Ak og ve, min finger hang fast i hangen, så kaffe og kop endte på gulvet. Der er ganske mange glasskår i sådan en kop. Og med bare fødder .... en krykke er ganske praktisk, jeg kunne lige nå skuffen med klude, så der blev hevet en klud ud og krykken brugt som “kost” så jeg kunne gå over gulvet uden at få glasskår i poterne.
Jeg skulle have været til et års fødselsdag på lørdag og har meldt afbud, fordi det er uforsvarligt at køre bil. Min søde lillebror - det kunne han da ikke ha, så han kommer og henter mig.
Mit barn siger, at næste gang jeg kvajer mig, bliver jeg hentet og skal bo hos dem.
Der bliver ingen næste gang!!

2 kommentarer:

  1. Hold nu op, stakkels dig, det er da godt nok uheldigt. God bedring med det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Havde min salig mand levet, havde han ganske enkelt kaldt mig et kvajhoved, og jeg giver ham ret.

      Slet