søndag den 6. januar 2019

Skøn morgenstund

Det var en ganske særlig skøn morgenstund i morges.
Helt stille vejr, og der var også stille i byen, frostklart og den skønneste solopgang.
Det var meget svært at løsrive sig fra naturens vidunderligheder.
Billedet er taget på "toppen" at Køge Station.
Der er bygget en meget bred gangbro over banelegemet.
Der er mange trappetrin op (og ned igen).
Der var næsten 20 minutters ventetid på S-toget, så jeg bevægede mig op ad alle trapperne.
Jeg skulle med toget til København, for operabioen startede kl. 10. i Imperial biograffen.
Vi så 
Marnie
en forholdsvis ny opera.
Den var meget moderne, musikken i første akt var næsten ikke til at holde ud at høre på.
Det blev mere melodisk i andet akt.
Det er i hvert fald ikke en, vi gider se igen.
Vi fortrækker alle 3 at se de gamle operaer.

For et par dage siden var jeg i biffen for at se
HAPPY ENDING
med
Birthe Neumann og Kurt Ravn.
Skøn film med god brug af lattermusklerne og en overraskende slutning.

2 kommentarer:

  1. Happy ending lyder spændende og som noget for mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan anbefale Happy Ending - skøn film :-)

      Slet