fredag den 18. januar 2019

Mere strik

Model Magnum fra Oenling i det rigtige mønster.
Det var meget nemmere at strikke i denne farve end den sorte.
Jeg har strikket den i en tråd alpakka og en tråd kid silk mohair.
Den er skøn at have på
Mønsteret i siderne er jeg blevet ret glad for, så der er - foreløbig kun på tegnebrættet - en ide om at strikke en hel bluse i det.
Jeg tænker, den skal strikkes i appelsinfarvet Cottonwool - adventsgave fra min datter.

Denne model har jeg strikket i 2 udgaver.
Første udgave som trøje - den sad underligt på mig. Den krøb op bagpå.
Heldigvis kendte jeg en, der gerne ville købe den (for garnets pris).
Da jeg skulle købe garn til den på billedet, havde mit barn fundet en butik, der lukkede, og de solgte garnet til halv pris.
Straks blev der købt til den hvide og til en jeansblå.
Alt sammen til samme pris som jeg havde givet for den første hvide trøje.
Garnet er Sandnes bomuld Mandarin Petit.
Vidunderligt garn, der overhovedet ikke forandrer sig i vask.
Jeg holder meget af at have bomuld på.



4 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er du flittig.
    PS jeg kom efter at jeg havde skrevet hos dig om sundhedsprofilen på 60dage.dk, at jeg ikke kunne ændre fødseldato, så jeg stod som 18 år i profilen, deraf bodyage på 18,4 :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det er det skønne ved pensionistlivet - tiden er ens helt egen og her bruges adskillige timer på hobbies, bl.a. strik og sy.
      Tihi, Lene 18 år :-) Når først den er endt afsted, er der ingen vej tilbage.

      Slet
  2. Du er fantastisk dygtig - hvor er de skønne!

    SvarSlet