søndag den 3. februar 2019

Google+ lukker (og blogspot.com?)

I december skulle jeg have fået et brev i min mailboks om, at Google+ lukker.
Det må have forbigået min opmærksomhed.
I dag lå der et brev fra Google igen, at de ikke vil vedligeholde Google+ mere, fordi der ikke er så mange brugere mere, og de tilhørende sider og konti lukker helt ned fra 1. april.
Allerede fra 4. februar skulle kommentarer på siderne blive slettet.
Som jeg læser det, vil min blog på domænet … blogspot.com blive lukket.
Og min google mailkonto.
Jeg vil da være ganske ked af at skulle forlade blogland.
Jeg må finde på noget andet.
Måske Wordpres?
Der skal vist downloades ganske meget data for de sidste 11 år her på/fra bloggen.

Sidste efterår fik jeg meddelelse fra TDC at de ville lukke min mailkonto. Den har mange år på bagen, og var tilknyttet ISDN-forbindelsen i tidernes morgen. Da jeg opsagde min fastnet telefon, fik jeg dog lov til at beholde kontoen - lige indtil sidste efterår. De vil have penge for min brug af den konto: 79 kr. om måneden.
Kontoen er endnu ikke lukket, men jeg har ændret mailkonto mange steder, når og hvis TDC lukker for den.
Jeg skal da finde på noget med en helt ny e-mail, for det er jo fuldstændig umuligt at være menneske i dag uden en e-mail.

3 kommentarer:

  1. Jeg tror altså ikke, de lukker Blogspot ned ved samme lejlighed, men jeg har selvfølgelig ikke set det brev, de har sendt til dig. En søgning giver bare ingen hit, hvis jeg leder efter noget med nedlukning af Blogspot - hverken på dansk eller engelsk.
    Hvad med en gmail? Det er der efterhånden vildt mange, der har, synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mysteriet er opklaret. Det er et lillebitte hjørne af Googles tjenester på Google+ der lukker. Det kan minde lidt om Facebook, ment til brug for skoler o.lign.
      Har Gmail, og haft i flere år.

      Slet
  2. Jeg tror heller ikke blogspot.com lukker, jeg er ikke på google + og har ikke fået nogle meddelelser

    SvarSlet