fredag den 22. februar 2019

Effektivt

NU vil jeg have en dropfodskinne.
Hvordan og hvorledes gør man så?
Jeg har jo en væsentlig funktionsnedsættelse, så kommunen måtte være første skridt, om der var hjælp at hente.
Sådan en skinne koster fra 1500-6000 kr.
Opringning til hjælpemiddel i kommunen, 10 min efter ligger der et ansøgningsskema i min e-boks. 10 min efter ligger det i kommunens mailboks.
Kommunen skal indhente oplysninger fra læge eller sygehus, herefter tager de stilling til om det er ja eller nej til bevilling.
Så kan jeg kontakte bandagisten, og sagsbehandleren og jeg var meget enige om at bruge den lokale - i stedet for at tage til København. Alternativt er at tage sydpå - til Næstved.
Det var skønt med lidt effektivitet.
Der er pt ingen ventetid på bevilling eller ej i hjælpemiddel i kommunen.
Jeg tænker jeg skal dagdrømme lidt ude i solen i dag om hvordan det føles at gå normalt. Jeg kan godt dagdrømme med et strikketøj i hænderne.
Hanne Falkenbergs TVIST skal have et par omgange.

2 kommentarer:

  1. Jeg håber du får den bevilliget - og jeg kan fortælle dig, at bandagisten i Køge er den bedste. Næstved er ikke dårlig, men Køge er bare en tand bedre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sejt at vide 😉tak. fyssen havde ellers henvist mig til jan Nielsen i København.
      Det ville være skønt om kommunen bevilger ellers bliver det for egen regning, for jeg vil ha en.

      Slet