mandag den 26. november 2018

Serier

Jeg har temmelig mange serier på DVD - og de fleste er set mere end en gang.
Jeg har også mange film på DVD.
For nylig fik jeg en fiks ide om, at jeg ville have nogle dansefilm. Altså, Amazon UK blev besøgt, og der landede 7-8 film af ældre dato i min brevboks. De fleste af dem kostede 0,01 engelske pund + porto, så det var til at overse. De er set, og bliver sat på lager til en anden god gang, jeg får lyst til at se dem.
Jeg har "kun" en husantenne, og det betyder, at jeg kun kan se DRs kanaler (man er vel loyal over for sin gamle arbejdsplads).
MEN det er ret begrænset hvad jeg har lyst til at se fra deres kanaler.
Da jeg hørte, at DR skulle nedskære budgettet med 20% og licensen over skatten, blev jeg enig med mig selv om, at når det skete, ville jeg have et abonnement hos Netflix.
Det fik jeg i week-enden. Jeg bestilte det med kun 1 tilslutning (TV, computer eller Ipad/telefon). - jeg er jo kun mig. Det gik ret kvikt med at få tilsluttet computer og Ipad.
Da det så blev aften og sofatid og jeg ville se en serie på kanalen, var der store vanskeligheder med at få den til at virke på SmartTV.
Netflix har en lige så god onlinehjælp som Apple, så det lykkedes efter adskillige forsøg. Tænd og sluk, tænd og sluk - er jo altid en god løsning.
Når jeg slukker for skinnen med samtlige tilslutninger, slukker jeg også for min egen server. Og den er mega længe om at vågne. Rød lampe i lang, lang tid. Tænd og sluk, og så vente, vente vente.
Tålmodighed er en dyd.
Og jeg ser serier nu.
Hyggeligt til morgenkaffen.

2 kommentarer:

  1. Rart med lidt variation.
    Jeg ser meget DR - især DRK er god, men den forsvinder jo - jeg håber bare, at de gode udsendelser kommer fra en af de blivende kanaler.
    Tillykke med Netflix - det skal du nok få glæde af.
    Jeg er Amazon Prime-medlem, så jeg kan downloade en hulens bunke film og serier ganske gratis. De er så naturligvis ikke tekstede, men det gør ikke mig så meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja variation er så godt.
      DR-K - vi kan jo håbe at de gode udsendelser "vinder" over DR 2s fascination af Clement og Jersild.
      Jeg er da vist ikke Prime medlem hos Amazon... for når jeg køber musik og film hos dem får jeg at vide, at jeg kan downloade "noget", men det kræver, at jeg bor i UK.
      De fleste af mine film er også uden dansk undertekst - god måde at blive god til det engelske.

      Slet