fredag den 23. november 2018

Indkøb

Det er Black Friday i dag.
Jeg har været en tur i Køge by i dag, for jeg skulle ud at besøge Patchworkbutikken. Det er farligt for sådan en som mig - jeg kan altså købe hele butikken.
Jeg var dog ret stolt, da jeg forlod butikken, for jeg købte kun hvad der stod på min indkøbsseddel.
Det er så fint, at de også gav 20% på stoffet.
Jeg skulle også lige i Bog og Ide, for der stod også en kalender for 2019 på sedlen.
Et par andre småting kom også med hjem.
Der var megalange køer alle vegne.
Jeg skulle også hos Isenkræmmeren, det opgav jeg, og heldigvis for internethandlen... så jeg fik de ønskede ting.

I går var jeg en tur i Stoff og Stil i Hedehusene, og jeg tænker tilbage til gamle dage, da jeg syede næsten alt selv. Det var i gamle dage, som dog kun ligger 8-10 år tilbage i tiden. Nu gider jeg ikke rigtig mere - behovet er heller ikke så stort, og jeg får min lyst styret ved at sy til børnene ude i verden.
Igen var jeg ret stolt, for jeg kom dog kun ud med de ting, der stod på indkøbssedlen.

Værre er det, når jeg går i supermarkedet, for der er mange skønne fristelser til madlavningen, og ofte kommer jeg ud med mere end der står på sedlen. Næsten ALT bliver spist - jeg er stor tilhænger af undgå madspild. Det sker dog, at lidt rugbrød eller boller ryger ud til fuglene.
Når nu passionen syning er skiftet ud med madlavning.

Og når jeg nu alligevel var nordpå, var det jo nærliggende at ringe til mit barn for at spørge om hun gav en kop kaffe. Jeg trængte også til et kram - det fik jeg i rigelige mængder både af barn og hund.

2 kommentarer:

  1. Et barnekram kan man altid bruge.
    Jeg er desværre ikke i stand til at holde mig til en indkøbsliste - hverken i Stof & Stil eller i en patchworkforretning. Det er godt, jeg ikke så tit har ærinder sådanne steder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De gode kram er guld værd :-)
      Jeg var også ret stolt af mig selv at jeg kun købte det der stod på listen. Der er svært mange fristelser sådanne steder - de kalder på kreativiteten.

      Slet