torsdag den 1. november 2018

Van Gogh udstillingen






Der er også en hal fuld af skønne livagtige klovne
Jeg besøgte Van Gogh udstillingen på Arken i Ishøj i går.
Der var 28 billeder og 11 tegninger at beskue, og det ene mere vidunderligt end det andet.
Jeg var meget betaget af hans tegninger - en enkelt blyantsstreg, der kan blive til skønne motiver.
Da vi havde set os mætte, ville vi have lidt at spise. Dee var fuldt hus i cafeen, så vi måtte ud at finde et andet sted at spise.
Det blev Arken i Køge. Skøn æggekage.
Jeg har ikke været på Arken siden min Finns begravelse i 2007, så det var et hyggeligt gensyn.
Arken i Ishøj viser også en film om Van Gogh - den varer 1,5 time. Vi så den desværre ikke - fordi vi var sultne.

2 kommentarer:

  1. Arken er altid et besøg værd - og med dine billeder får jeg virkelig lyst til at se nogle van Gogh-billeder. Faktisk skal jeg derned om en uges tid, men det er for at se J.F. Willumsen, som jeg da håber, stadig bliver udstillet. Kan du bekræfte det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny det kan jeg bekræfte - at Willumsen er der endnu, og det kan du også glæde dig til.

      Slet