torsdag den 9. januar 2014

Labberbillede # 3

3 små skønne labbere i gang med at øve sig i at blive voksne.

Jeg er i oprydningsmode og har brugt TIMER på at sortere garn.
Og det bedste af det hele, at få et overblik over, hvad der befinder sig på mit lager.
Jeg har opgivet at veje det.
Der er meget, rigtig meget.
Jeg bliver ikke arbejdsløs på strikkefronten de første par år.
Dejligt at bruge tid indendørs på en hyggeaktivitet,
når nu Vorherre synes at solen skal være over det tætte skydække.

7 kommentarer:

  1. Åh hvor er de tre hunde dog skønne. Det er lige før jeg får lyst til at holde hund, men man må desværre ikke holde husdyr, hvor jeg bor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, så giver det jo helt sig selv at du ikke skal have hund :-)

      Slet
  2. Er det ikke dig, der strikker til en hjælpeorganisation? Det bliver jeg også nødt til, for efter jeg er jogstoppet, kan jeg godt se, at jeg ikke kan bruge nær så meget 'pænt' strik som før i tiden. Lige nu har min datter heldigvis bestilt et tørklæde strikket i meget tyndt garn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det er det da. Jeg strikker for/til Røde Kors i Ølby Centret - børneprogrammet. Gode gamle 60- og 80-er opskrifter. Modellerne SKAL være dem, der hører til Røde Kors program.
      Tidligere producerede jeg til de hjemløse i København, fordi Stig (kollega) var frivillig, så jeg afleverede bare tingene til ham. Men det er jo ikke muligt mere....
      Mødrehjælpen modtager også til salg i deres butik i Roskilde. Pengene fra salget går så til hjælpen.
      Røde Kors sponsorerer både garn og pinde.
      Jeg har også syet nogle tæpper i patchwork - god måde at få brugt resterne på.
      Der er "træf" hver tirsdag fra 12-15 - i den gamle Aldi butik.
      Ses vi? Jeg kommer kun sporadisk..... primært når der er noget jeg skal aflevere.

      Slet
    2. Pias mor har strikket for Røde Kors i mange år - skrev Pia for ikke så længe siden.

      Slet
  3. Nårh, hvor er de kære, de små labbere! Jeg kan slet ikke stå for billeder af dyrebørn.
    Klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, jeg kunne godt blive fristet til en ny labber.... men jeg holder mig i skindet, for Black er den sidste hund her på matriklen (tror jeg).

      Slet