fredag den 10. januar 2014

Gave

I november blev jeg ringet op af en telefonsælger, der tilbød 2 måneder af et tidsskrift.
Og som gave et ur, for de havde lige indledt et samarbejde med Royal Copenhagen.
Jeg sagde ja tak til de 2 måneder, bare fordi jeg alligevel skulle have samme tidsskrift i januar måned.
Der er en artikel i af min lillebrors kæreste, som er mor til en misbruger - og hvad det ellers fører med sig for misbrugeren og hans familie m.v.
Misbruget er heroin!!
Hvis jeg sagde ja tak til abonnementet, ville jeg modtage et ur.
Det har jeg modtaget i dag.
Jeg bruger ikke ur, og selvom jeg har fået det som gave, har jeg ingen intentioner om at bruge det.
I min verden er det altså et herreur, så maskulint ser det ud - altså i virkeligheden.
Sjovt, for jeg har spurgt på FB om det er et dame- eller herreur, og de fleste svarer at det er et dameur.
Jeg har prøvet det, og det er stadig et herreur i min verden.
Måske med en mindre maskulin rem kunne det være et dameur.
Hm, jeg skal ud at finde et offer, der mangler et ur.
Min bror har mani med ure, så det kan være, at han skal overtage det.
Han har lige "arvet" min fars gamle lommeur.
Jeg husker ganske tydeligt min far bruge sit lommeur, for han brugte også vest, og det var her i vestelommen uret var placeret.
Der mangler godt nok en viser, men det går som det skal, så brormand vil få det repareret,
og så vil det komme på en gang om ugen, når han skal i sin loge, hvor de jo har tøj på, der kan matche et lommeur.
 

6 kommentarer:

  1. Hvor er det fint, dit nye ur. Det er næsten synd, at du ikke har lyst til at bruge det, men hvis du ikke er vant til at gå med ur, så forstår jeg godt at du vil give det væk.
    Rigtig god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Annette, jeg fik et ur af min mor, da jeg fyldte 30, og det holdt i en hel del år. Da det gik kaput... jeg har ikke brugt ur siden.
      Og nu om dage hvor telefonen er en inkarneret del af udstyret, er der jo ur heri.
      Tidligere .... der er jo ure alle vegne, og TIDEN SKAL IKKE STYRE MIT LIV :-)

      Slet
  2. Jeg er sikker på, at Henny Stewart, der har denne blog http://aargang54.dk/ og som er inkarneret ur-samler vil blive meget glad for uret. Jeg synes også, det ser lidt maskulint ud, men det er da et flot ur.

    SvarSlet
  3. Det er et meget smukt ud, Kisser! Må jeg købe det af dig? Klem og rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja det er et flot ur. Ja, det må du meget gerne. Jeg tager det med når vi ses. Klem og god weekend.

      Slet