fredag den 13. april 2018

The Post / the Paper

Biograftid igen i går.
Det var The Post / The Paper som var på plakaten.
På rabatbilletterne fra biografklubben var filmens titel The Paper, men af ukendte årsager har den skiftet navn til The Post.
I hovedrollerne var Meryl Streep og Tom Hanks - særdeles godt velspillet, som altid.
De er knalddygtige begge to.
Filmen handler om: (Citat fra Wikipedia)
den sande historie om offentliggørelsen af "The Pentagon Papers" i 1971, en dokumentsamling om den amerikanske rolle i Vietnamkrigen. Den amerikanske regering havde været bag en massiv dækoperation i tre årtier, som systematisk førte det amerikanske folk bag lyset. Filmen handler grundlæggende om Ben Bradlee (Hanks), redaktør af The Washington Post , og hans chef, avisudgiver Katharine Graham (Streep). Katharine skal træffe den vanskelige beslutning om at offentliggøre eller ej, og hun står over for pres fra alle sider. De skal risikere både karriere og fængsling for at offentliggøre statshemmeligheder.

Ganske god film, som jeg giver alle de stjerner det er muligt.

Efter filmen var jeg inviteret hjem til veninden for at spise - og prøve tøj.
Jeg havde "klaget min nød" over, at jeg har vanskeligheder med hvad jeg skal have på til bryllup i den nærmeste fremtid. Veninden og jeg passer nogenlunde tøj sammen, så jeg kunne da kigge på, hvad hun havde i skabet. Vi har ret forskellig smag i farvevalg.
Men jeg var "heldig" - et par flotte råhvide selskabsbukser og en top sort top med print i en vid udgave.
Det fik jeg med hjem.
Men alligevel vil jeg i et par tøjbutikker når jeg i næste uge skal til London. Gætter på at jeg sagtens kan lokke svigerinden med. Lillebror må gå på pub imens.
Der ligger nogle penge i min pung, jeg fik i fødselsdagsgave i sidste måned... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar