tirsdag den 17. april 2018

Pund

Jeg skal lige straks til London med min bror og hans kæreste, og vil gerne have lidt engelske kontanter med.
Så jeg var i banken i går for at veksle. Man skal jo nu om dage bestille valuta i sin netbank til afhentning. Det havde jeg ikke gjort, for det var jo kun et lille beløb jeg skulle bruge.
Jeg fik ordnet papirarbejdet ved kassen, og så sagde bankdamen til mig, at der går lige et par minutter før jeg kunne få mine pund.
Jeg ventede.... og damen i kassen ved siden af hentede valutaen og kaldte på mig.
Meget mystisk - hvorfor kunne den første ikke give mig de par pund?
Jeg vil gætte på, at det er noget at gøre med sikkerhed for dem, for der var kun en enkelt på kundesiden tilbage i banken, og der var kun de to kasser åbne.
Hvor ville det dog være nemt, hvis vi havde den samme valuta over hele verdenen. Kom det fra mig, der har stemt nej til at Danmark skal have euro.

2 kommentarer:

  1. Fyyy - siger hende, der stemte ja til euroen :-)
    Hvert land har jo stadig sine egne mønter, fx, så man kan se, hvor den er præget, og det er da bare SÅ meget nemmere, at det er ens valuta.
    Men ... har du ikke et visakort? Eller andet (kredit)kort? For det er meget nemmere lige at veksle nogle penge i lufthavnen derovre - eller i en kontantautomat, og det er ikke dyrere end at gøre det herhjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tihi :-) siger nej-sigeren til ja-sigeren. Kommer det til afstemning igen, siger jeg ja :-)
      Jo, jeg har da både Visa og Master..... mon ikke det er gammel vane at ville ha nogle kontanter med helt hjemme fra? Det tror jeg.
      Den vane må jeg da lave om på. Vaner skal brydes.

      Slet