lørdag den 18. juli 2015

Musik - ferie - garn - strik

En uges ferie i campingvogn med 2 hardcore strikkere og en hund.
Det går jo op i en højere enhed.
Holddaop som vi strikkede og gik ture - med min gode gamle Blackhund.
Black nærmer sig de 12 år - ikke at man kan mærke det på ham.
3-4 gåture om dagen.
Strikkerne var en tur i den nærliggende by for der ligger en skøn garnbutik.
Veninden købte til et par bluser, det samme gjorde jeg.
Jeg købte 10 nøgler Secondo Big fra Lana Grossa. Lana Grossa er mit absolut foretrukne favoritgarn. En af indehaverne af garnbutikken kunne berette at Lana Grossa havde ændret koncept til at være det samme som Garnstudio, så de skulle have hele sortimentet eller intet.
Han foretrak selv at kunne bestemme hvad han skulle have på hylderne, så han udsolgte hele sit garnlager derfra med 30 og 50 procents rabat.
Med mig hjem kom 500 gram sort Secondo Big og 600 gram hvid Paradiso.
Det skal blive ren og uforfalsket fornøjelse at strikke et par nye bluser.
Veninden og jeg strikkede og strikkede. Vi var til en del foredrag og studiekredse, og her strikkede vi også.
Jeg fik strikket 6 huer og næsten en hel bluse til Children of the World via Røde Kors.
Et par sokker til mig selv, og en hel masse firkanter til mit eget vintertæppe.
Og et par "klude" af økologisk bomuld, som min datter vil have til salg til Kunsthåndværkerdagen den 8. august i det grønne hus her i Køge.
Musikken er på her i huset og haven hele dagen fra tidlig morgen til sen aften.
Jeg har haft en HEL uge uden musik.
Ja, det er muligt.
Næsten al min musik ligger på min telefon og nano I- et-eller andet.
Desværre var ledningen til begge gået i udu, så jeg har været uden musik i en hel uge - med efterfølgende abstinenser.
Det gør jeg noget ved - nu jeg er hjemme. Uh, det er godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar