fredag den 31. juli 2015

Indkøb af sæbe....

Af sted til Køge by - på cykel - efter sæbe til mine "medtagne" hænder.
Et besøg i Tiger efter krydderier, og sandelig om de ikke også havde en smart holder til min I-pad. For det sker jo, at jeg ser TV på min I-pad - bare fordi når det regner, virker min antenne ikke, og jeg får signalet/billedet ind i små fine firkanter. Kan dog godt se TV i soveværelset - for det gode gamle TV er ikke så følsomt som det nye.
Jeg har lavet ret meget flydende ud af alle havens bær. Da saften var færdig, skulle den jo på flasker, og det sker jo igennem en tragt. De tragte jeg har er sådan nogle i noget gummilignende materiale, og de siger sjovt og glurp-glurp, når jeg putter væsken op i dem. Enten skal jeg sætte en tændstik eller andet i klemme, så der kan komme luft til eller løfte tragten. Ganske uholdbart, så jeg måtte hen til isenkræmmeren efter en ny tragt i stift materiale, der giver luft ned i flasken.
En flot ny en i rustfrit stål - med en fin lille si i bunden.
Og siden det er sidste fredag i juli måtte jeg absolut også glæde mig selv - med en ny rugbrødsform, der kun skal skylles efter brug. For jeg kan snart kun spise mit eget hjemmebagte rugbrød!!
Der var 20% netop og kun i dag - hvor heldig var jeg lige?
Længe - længe - og meget længe har jeg snakket om en køkkenmaskine. Så vi snakkede og snakkede - ekspeditricen og mig. Så besluttede jeg mig. Ny køkkenmaskine med hjem.
Transportmidlet var jo cykel. Jeg kan godt være forudseende, så der ligger altid en "edderkop" i mine cykeltasker. Den kom i god brug i dag, for køkkenmaskinen blev placeret oven på bagagebæreren, og jeg trillede hjem.
Det var altså også meningen at jeg skulle hen i mit træningscenter og i Fakta - efter chiafrø.
Jeg kørte hjem på cyklen - og kørte bagefter til de andre steder I BIL. Og chiafrøene var udsolgt. Øv.
Dem spiser jeg nemlig ret mange af - hver dag.
Mit barn kunne konstatere, at dette er en del af historien til min næste runde fødselsdag, når hun altså skal/vil holde tale.
Som om - jeg vil holde fødselsdag!

2 kommentarer:

  1. Hehe, nu bor du jo alene, så det kan være, at du får lov til at bestemme, om du vil holde fødselsdag eller ej. Det gjorde John ikke ... men jeg tror faktisk, at han glæder sig. Han vil bare ikke indrømme det :-)
    Smart tragt.
    Spiser du chiafrø på fx yoghurt? Jeg kommer dem kun i brød, nemlig, men de smager åbenbart godt 'rå'?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er altså godt at fylde rundt og omgive sig med alle dem man holder af. Jaja, selvfølgelig ville han ikke holde fødselsdag, og så alligevel. Godt med os kvinder, der kan fortælle dem hvad de (og vi) gerne vil.
      Chiafrø bruger jeg på morgenyougurten, og salaten - og andet - i løbet af dagen. De er fulde af gode proteiner og omega-3 som er essentielle for sådan nogle som mig. Egt. smager de ikke af ret meget, jeg sammenligner dem meget med birkes, som jeg også er stor ynder af. Jeg spiser ca. 15 gram om dagen - anbefaling fra DTU og fødevareinstituttet (læs: fødevareministeriet).

      Slet