søndag den 9. oktober 2011

3 år - klart sprog

Jeg skulle lige hen til bageren og hente et rugbrød.
Imod mig kommer en lille gut på ca. 3 år drønende på sin minitraktor.
Han kigger bestemt på mig og siger: HEJ.
Hans mor er på vej....
Han går meget bestemt ind til bageren og siger: Jeg skal ha 3 teboller - bare sådan ud i butikslokalet.
Hans mor når ind til ham, og siger, at nu må han godt sige det.
JEG SKAL HA 3 TEBOLLER MED CHOKOLADE.
Han får pengene af sin mor og siger til bagerekspedienten: her er alle pengerne.
HEJ siger han da han går ud af butikken igen.

Jamen altså, jeg jublede hele vejen hjem. Hvor var han kær.

6 kommentarer:

  1. De er bare guld værd sådanne 'små' oplevelser. Og det kan måske minde os om at lade de små mennesker 'komme mere til'...mange har SÅ travlt (tror de), at de mener, at det koster for meget på tidsmængden at lade børnene klare en masse dagligdagsting. Hurra for det!

    SvarSlet
  2. Helle: Jeg er fuldstændig enig med dig. Sådanne oplevelser er guld værd.

    SvarSlet
  3. Nogen gange skal der så lidt til, for at blive i godt humør.Og de er søde de små børn.

    SvarSlet
  4. Haha, den lille gut skal nok komme frem i verden med sådan et gå-på-mod :-)

    Klem og en dejlig aften til dig, Kisser!

    SvarSlet
  5. Britt: børn er Guds gave :-)

    SvarSlet
  6. Madame: ja og tillid og SELVtillid, som hans mor åbenbart lærer ham :-)
    Klem

    SvarSlet