mandag den 11. maj 2020

Et indlæg på en forsømt blog

Jeg har da vist forsømt min blog i adskillige måneder....
Det sidste halve års tid er gået utrolig stærkt og fuld af udfordringer.
Jeg er flyttet ind i min nye lejlighed på havnen her i byen. Jeg har følt mig hjemme fra første dag. Ingen trapper og andre vanskeligheder med at komme rundt. Ingen dørtrin, så det er ganske nemt.
Jeg har været ganske spændt på om jeg kunne tåle at bo i betonbyggeri (det kunne jeg ikke tidligere), og foreløbig ser det ud til at jeg kan.
Mit hus er stadig til salg, og der er heldigvis livlig trafik på min side hos ejendomsmægleren. Bare det dog også resulterer i et salg. Jeg har heldigvis også et godt netværk, der passe haven.
Desværre er jeg lukket inde i lejligheden, for kommunens folk må ikke komme på hjemmebesøg, og jeg har ikke noget køretøj til at færdes udenfor. Og bevilling af den slags betyder et hjemmebesøg.
Kommunen har dog installeret elektrisk døråbner på gadedøren - til stor glæde for mine naboer.
Mange af mine møbler står stadig i mit hus, og jeg savner mine sofaer i svær grad.
Det er jo bedst at huset er delvist møbleret ved en fremvisning.
Det var sandelig også en kæmpe udfordring at flytte. Jeg kunne jo bare sidde i en stol og dirigere slagets gang. Jeg er så glad for mit kære netværk, der stiller op til hvad som helst. Kæmpe tak til dem.
Flyttefolkene klarede selve flytningen i løbet af nogle timer.
Jeg er så glad for al det jeg havde fået ryddet ud i, da jeg stadig var mobil, for jeg skulle kun flytte med det jeg havde brug for... Troede jeg. Meget har skiftet hænder siden jeg flyttede ind for tre uger siden.
Man kan vist kalde det simle Living - kun at have det absolut nødvendige.
Det bedste af det hele er alle de nyt hårde hvidevarer - alle er A++, yderst strømbesparende.
Det er godt at bo her... med udsigt til en byggeplads panden anden side af vejen.

Mens jeg har skrevet har min tante lige ringet for at fortælle, at min morbror er død. Han blev næsten 90 år. Ganske godt klaret, når han har levet med asbestose siden midt i tresserne.

6 kommentarer:

  1. Det var dejligt at høre fra dig igen - og at du har det godt. Det er altid noget af et arbejde at flytte, så det må da have været skønt bare at kunne sidde og dirigere folket :-)
    Jeg krydser fingre for et snarligt salg af dit hus, så du kan få helt ro i sjælen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var lidt svært indimellem med den dirigeren...men det gik.
      Åh ja jeg håber inderlig at der snart sker noget seriøst med det salg. Helt ro i sjælen kunne være så frydefuldt.

      Slet
  2. Dejligt, det er skønt at være på plads og nye, gode hårde hvidevare skal man ikke kimse af :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt med et ret lille strømforbrug

      Slet
  3. Dejligt at høre nyt fra dig, Kisser. Jeg håber, du snart får solgt dit hus.

    SvarSlet