tirsdag den 12. maj 2020

Rygning

Her i min nye lejlighed er rygning inden døre og på fællesområder (tagterrasse og i gårdhaven) ganske forbudt.
Folk er henvist til deres egne altaner og uden for matriklen hvis de trænger til en smøg.
Lidt besværligt for rygerne. Restriktioner er sjældent af det gode.
Der er altid flere sider af en sag. Fordele og ulemper.
Jeg har selv været ryger i mange år - det sluttede i 2004, med et kort tilbagefald da min Finn forlod denne verden i 2007.
En af ulemperne er, når folk ryger på deres altaner, forplanter cigaret røgen sig til luften og maser sig på.
Puha, det lugter ikke særlig rart... heldigvis er det jo kun kortvarigt det forpester luften...

2 kommentarer:

  1. Jeg var forbavset over, så 'frelst' og røgsart jeg blev efter jeg holdt op med at ryge. Nu kan jeg lugte en tændt cigaret på laaang afstand. Udendørs!
    Og sartheden bliver værre og værre i takt med, at der er færre der ryger i det offentlige rum. Men jeg siger ikke noget - kun til John, for vi er to om at være sarte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en ubehagelig lugt. Godt man skal holde afstand i disse tider for røgen hænger jo også i rygernes tøj. Man må gerne være sart...

      Slet