torsdag den 9. august 2018

Strik og sølvbede

5 nøgler hør/bomuld har jeg brugt til denne sommetop.
Den er til min datter.
Hun strikker også selv, men dette garn ville hendes hænder helst ikke have med at gøre, så hun spurgte om jeg ville strikke den.
Selvfølgelig.
Det er en model fra Drops, og den voldte nogle problemer i starten.
Indtil jeg begyndte at tælle...
Det viste sig, der var fejl i mønsteret, og havde jeg læst nede i kommentarerne til opskriften, kunne jeg se rettelserne.
Det gjorde jeg bare ikke, så jeg trevlede op et par gange.


Og lige et billede af mine sølvbeder - de er helt enorm store.
Jeg kan blive mæt af et enkelt blad.
Jeg skærer det grønne fri af stænglen, og bruger det lige som spinat.
Stænglen skærer jeg i små stykker og steger på panden i olie - sammen med nogle andre grøntsager.
De står i plantekasserne sammen med krydderurter, og bliver vandet godt.

2 kommentarer:

  1. Sikke en skøn top du har strikket til din datter!
    Og hvor er det en god idé at dyrke sølvbeder. Det må jeg prøve næste år. Hjemmedyrket mad er noget af det bedste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, god ide med at plante sølvbeder. De er også kønne i staudebedet, skriver de på nettet om dem. Ja, det hjemmedyrkede - så er vi da helt sikre på at de er økologiske :-)

      Slet