mandag den 27. august 2018

Fridag?

For længe siden startede jeg med at gå i svømmehallen. Det var godt at komme over vandskrækgrænsen og bare være i vandet. Jeg svømmer dog ikke, men hægter mig fast i barren og bruger benene - som fyssen foreskriver - i 20 minutter. Hen i sofaen i morskabsbassinet og nyde boblerne i vandet, mens benene er i aktivitet. Sidenhen i varmtvandsboblebassin i 15 minutter. Og afslutningsvis i sauna - og det elsker jeg.
Motionscenteret i svømmehallen bliver også besøgt - ca. 30 minutters god bentræning.

Fyssen synes, jeg skulle besøge min læge og få en ny henvisning til neurologerne på Roskilde sygehus, så jeg kan få sat en nærmere diagnose på, hvad der er galt med mit ben (når nu hoved og rygrad intet fejler).
Fyssen brugte en hel aften på at skrive en rapport om mig og mit aktivitetsniveau til min læge.
Ved dette besøg hos fyssen fik jeg strøm sat til det nederste af benet. Det kilder... og efterfølgende var jeg i deres træningscenter og fik vist en masse gode øvelser.
Så da jeg forlod fyssen, kørte jeg hen i Loop og meldte mig ind igen. Jeg har været der hver dag i de sidste 10 dage (dog med undtagelse, da jeg skulle besøg venner på Frederiksberg, som bor på 4. sal UDEN elevator og en pæn lang gåtur fra de offentlige transportmidler).

Ved besøget hos min læge - han havde ikke fået nogen rapport fra fyssen!! og ej heller brevet fra neurologen om afvisningen fra Roskilde.
Hvad sker der dog med den kommunikation gennem ledningerne?
Men han ville ikke give en ny henvisning til Roskilde, for de ville bare afvise den igen.
Så han skrev dog en ny henvisning til fyssen, og fandt ud af, at jeg kan få besøgene der vederlagsfrit - bare fordi det er neurologisk. Jeg er uendelig taknemmelig, for et besøg hos fyssen koster 172 kr. pr. gang.

Jeg har fået et LOOP tjek - det er op på vægten, der måler en masse værdier. Muskel- og fedtmasse, vandprocent, abdormialt fedt - metabolsk alder og vægt. Alle mine værdier er de samme som da jeg forlod LOOP sidste sommer. Det er jo ikke så ringe.

Man kan læse mange steder, at raske gåture er lige så godt som at gå i fitness. Jeg har gjort mit bedste for at gå og gå, men det gør mit ben ekstremt træt at gå 3 km. Det er også noget svagt i det - i forhold til det andet. Så der bliver trænet godt og grundigt med benmaskinerne.
3 måneder tager det at bygge musklerne op og 3 uger om at nedbryde dem.
Så om et par måneder forventer jeg et godt resultat.
Der er sket en lillebitte smule fremgang med den dropfod - jeg kan løfte storetåen nu.
Jeg lærer sandelig tålmodighed.

For et par nætter siden havde jeg den skønneste drøm: jeg kunne gå normalt. Så vågnede jeg og da jeg rejste mig fra sengen, klaskede foden mod gulvet som den plejer.
Det var dog en skøn drøm.

Som der en gang stod i ATS i Politiken:
hun var i den syvende himmel og med et brag var hun i ottende måned.
Ja, det er jo også august måned nu - den ottende måned.

Jeg tror jeg holder fri fra fitness i dag....

3 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt, at der er sket en fremgang med din dropfod -og også at du kan løfte storetåen nu. Der må være nogle nervebaner, der er ved at vågne.

    SvarSlet