søndag den 5. august 2018

Gode oplevelser

Jeg samler på gode oplevelser - specielt sammen med min bror og hans kæreste.
Lillebror havde inviteret på middag og teatertur.
Vi spiste hos restaurant Alsace i Ny Østergade.
Whau sikke en mad de kunne servere.
Jeg spiser gedeost - det havde jeg ikke troet muligt for et par år siden.
Grillet eller steget på pande - lagt på en skøn blanding af salat og oliven og græskarkerner.
De revne gulerødder i midten var marineret i noget sødt - det var perfekt afstemt til resten.
Og jeg fik en fadøl til - noget der hører til de store sjældenheder, bare fordi jeg passer ganske godt på hvor jeg skal gå - jeg gider bare ikke falde.... og med den fod er der rige muligheder.
Svigerinden holder godt øje med mig.... og giver gerne en arm jeg kan holde i.


Vi vandrede hen til det smukke gamle teater på Kongens Nytorv, hvor vi skulle se
musicalen SEEBACH.
Den fortæller Tommy Seebachs historie, samt hans kone og børns.
Fantastisk oplevelse.
Og en utrolig trist historie med Tommy Seebach - den forbandede alkohol, der tager over!! og ødelægger så mange liv.

Der er en vis sammenlignelighed mellem 
Det kongelige Teater, gamle scene og
Royal Albert Hall.
Sidstnævnte er blot en del større.



2 kommentarer:

  1. Vi har spist en del gange på Alsace og er enig i, at de virkelig kan lave mad på det sted! Jeg lærte det at kende gennem en vinsmagningsaften, og siden blev vi nærmest stamkunder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min bror og kæreste var begejstret over, at de kunne få en vinmenu til maden - ganske velvalgte vine. De nød det :-)
      Ja, det er et godt sted at spise.

      Slet