søndag den 12. august 2018

80 år

Jeg har været til fødselsdag i dag.
Min svoger fyldte rundt for en måned siden, men da var han i Spanien.
Så det blev i dag vi skulle fejre ham.
Han havde inviteret til brunch på Korporalskroen i Karlslunde.
Skøn buffet.
Jeg har jo været i min svigerfamilie siden 1961, og der har været mange fester, så det var skønt at gense svogers gamle venner helt tilbage fra ungdommen. Det er jo fem år siden jeg har set dem sidst.
Vi var over 40 personer, og de 15 var familiemedlemmer.
Af hele den store flok - i den ende af livet -er det skønt at konstatere, at vi kun var 3 hvis ægtefæller er gået hinsides.
Svogers ældste barn er 58, og nr. to barn er 36.
Han og hans nuværende kone (det er den tredje) har kobberbryllup næste år, så er der fest igen.
Det er tankevækkende at min svoger er den ældste i sin søskendeflok, og den eneste tilbagelevende. Han er også den der hele sit liv har været den mest raske. Og han var også den, der havde den største appetit, også til det søde. Lillesøster og -bror ville overhovedet ikke have kage... eller ret meget mad. Deres "slik" bestod af de røde pølser i køleskabet. Ejendommelig vane, ikke?
Det var skønt at blive opdateret hvordan mine niecer og deres familier trives.

6 kommentarer:

  1. Brunch er en genial opfindelse, og det lyder som en hyggelig dag, I havde! Sikke en sammenkomst med hele 40 gæster! Er svogeren mon din mands bror - for du har vist ikke en søster, hvis mand det kan være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, brunch er virkelig skønt.
      Jo, det er Finns bror, vi fejrede. Jeg har haft en søster, hun døde i 1984. Hun var gift, men jeg ser ikke hendes mand eller børn efter min mor døde.

      Slet
    2. Åh, det er da trist, at du ikke ser din søsters familie mere.

      Slet
    3. Nej Madame, det er ikke spor trist - de var/er lidt for meget religiøse for min smag.

      Slet
  2. Det er altid sjovt at gense folk, man ikke har set længe ... observere hvor meget eller lidt man forandrer sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er hyggeligt. Mange af dem er fyldt 80 for længe siden, og jeg synes også det er skønt at observere, at der kun var én i hele selskabet, der bruger rollator.

      Slet