lørdag den 13. maj 2017

Lån af ting - og mos.

En rod!! er gravet op - det tog en lille uge, for tålmodighed og kræfter slipper op indimellem.
Jeg klappede mig selv på skulderen, da jeg hev det sidste op.

Og den søde lille blågran er plantet.

Mosset i min glæsplæne har lystige tider.
Svigersønnen lånte mig sin mosfjerner - eller vertikalskærer som den også kaldes.
Det gik lystigt og nemt det meste af dagen i går.
Pause - og tid til en kop kaffe.
Da jeg vendte tilbage til maskinen, ville den overhovedet ikke starte.
Jeg forsøgte og forsøgte.
Uden held.

Så blev jeg sur og kørte hjemmefra.
På cykel.
Ned til strandkiosken og bestilte en stor soft-ice.

Og en tur ud at kigge på vandet.
Det blæste temmelig kraftigt, så jeg snuppede et par billeder - og kørte hjem igen.

Hjemme igen.
Ville maskinen nu starte? Nix.
Det kunne jo være "noget med strømmen", så jeg tog en lampe med ud til alle de lange ledninger, og der var lys i lampen. 
Altså ingen fejl der.
Maskinen blev kørt i garage.
Jeg har den ide og holdning, at når man låner noget af andre, skal de have det tilbage i samme stand.
Så markedet blev undersøgt, hvor jeg kunne få en nogenlunde tilsvarende maskine.
Jeg fandt en - hos Silvan.
Inden jeg nåede at komme afsted i dag med fliser til genbrugspladsen og en seddel til diverse indkøb samme sted.
Plantesække - mange - skulle med hjem. Et fuldstændig vildt billigt tilbud - 6 kr. pr. sæk.
Jeg skal bruge jorden fra sækkene til at dække over den tunge lerjord jeg henter nede på min høj - i de forhenværende flisegange. Der skal jo helst ikke være niveauforskel.
Inden jeg nåede at komme afsted - ringede afkommet 
FRA ULDFESTIVALEN I DET NORDJYSKE.
Jeg klagede min nød, og fik besked på at glemme alt om at købe en ny maskine.
Svigersønnen ringede kort efter og sagde det samme.
Og så fik jeg besked på at strø jernvitrol på - når det altså er vindstille!!
TAK.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar