tirsdag den 2. maj 2017

Arv og gavekort

I min forhave har jeg tre brøndringe, og da jeg fyldte flis på sidste år, blev planten i den ene brøndring klippet helt ned til jordhøjde, og der blev lagt et ordentligt lag flis på.

Rødderne skal jo graves op, for at der kan komme nyt liv i den.
Jeg har "arvet" en god og stærk vejgreb fra min Finn.
Han havde vist fået den "forærende" på en af sine arbejdspladser,  da han arbejdede som elektriker.
Jeg vil gætte på, at sandheden er, at han har byttet sig til den for nogle stikkontakter!!!
Flab!
I hvert fald har jeg STOR glæde af den, for den kan holde til næsten hvad som helst.
Jeg hamrer den godt ned i jorden - lige ned - vrikker lidt med den, og sætter mig på den.
Det gode gamle vægtstangsprincip virker rigtig godt, for de seje, godt sammenvoksede rødder rokker sig, og der skal kun en times tids arbejde til, så er det hele fjernet.

For jeg har indløst et fødselsdagsgavekort til Thyme - det lokale plantecenter, som ligger en lille kilometer fra min matrikel.
Jeg kørte på cykel derhen, fik fat i en gartner, for jeg ville gerne have lidt hjælp.
Planten til brøndringen skal være langsomtvoksende og kunne tåle benzinosen fra den vej, jeg bor på.
Det blev til denne blågran.
Den blev transporteret i cykelkurven hjem - jeg gik. Det var lidt for tungt for forhjulet, og jeg skal jo passe på ikke at falde i år, og blive fyldt med sår - et nytårsforsæt (ingen sår i år).
Der var lidt penge i overskud, så der kom også læggekartofler og stikløg med hjem.
De kan lægges og sættes, lige så snart jeg har fået sat noget katteværn op.
Efter Black hund har forladt livet, kommer alle kvarterets katte på besøg, og graver i mine højbede og andre steder.
Jeg tænker på at anskaffe mig en hund - bare en lille en - jeg kan lære at gå rundt i folks haver og grave. Helt ligesom en kat. Jeg bliver nok upopulær!!

2 kommentarer:

  1. Ih altså ... jeg holder meget af katte, men de har også bare at holde sig væk fra min have! Desværre er der vist ikke rigtig noget, der kan holde dem væk ...
    Og nej, jeg tror heller ikke, du bliver populær på at opdrage en hund til at gøre gengæld ;-)

    SvarSlet
  2. Ellen, jeg kan også godt li katte - på afstand. Er blevet revet og bidt nogle gange. "Mine" besøgsvenner er så flotte og tamme, men de skal lade være med at grave.. de får vand når jeg ser det,
    Katteejere et ret upopulære hos mig.,,,

    SvarSlet