tirsdag den 2. maj 2017

Aflevering

Jeg nåede lige at færdiggøre dette patchworktæppe til dagens aflevering til Røde Kors.
Jeg var NØDT til at tage en indkøbsvogn til alt det jeg havde med, ellers skulle jeg gå 3 gange fra min bil ind til butikken.
Jeg havde nemlig sorteret garn fra - 6 kilo.
Og sorteret i mine egne trøjer, 6 styks - lange og korte - og jeg vil tro de vejede 4 kilo. Trøjerne er aldrig vasket, de kradsede og stak, og lå bare på hylden til "pynt".
Jeg lærer det vel nok en dag - kun at strikke i garn, der egner sig til mig.
Det er så ærgerligt at være så frygtelig uldsart. ØV.
Der var 3 andre tæpper, hæklede med bagbeklædning, 10 søde nederdele, et par huer og en masse poser til babyudstyr - ca. 5 kilo.

1 kommentar:

  1. Hanne, alt det vi fremstiller, bliver pakket i flyttekasser og sendt med en af RK bilerne til Kliplev, hvor der er en fordelingscentral. Når en af de udsendte beder om tøj til et område, bliver det pakket (vakuumpakket) og sendt afsted. Hvordan det kommer derud, ved jeg ikke noget om.
    Jeg ved dog, at alle nørklerne i Danmark fremstiller 42-45 tons tøj og tæpper om året.

    SvarSlet