søndag den 25. januar 2015

Dansedag

Jeg har været til dans i dag.
Næsten halvanden time dansede vi.
Det er primært kædedans med musik fra Irland, Grækenland, Israel.
Og vi sluttede dansen af med at danse til Bachs Air. Ganske vidunderlig musik.
I dag var vi 10 til dansen og lidt flere til den efterfølgende frokost.
Vi har hver især noget med til den fælles buffet.
Mit bidrag var falafler og salat (spidskål, gulerødder og peanuts).
I stedet for at cykle hen til dansen, gik jeg.
Det hele tæller godt på motionskontoen.

Jeg kommer til at tænke på en oplevelse for et par år siden. En veninde, som ELSKER Bachs musik, og jeg var i Paris og havde købt billetter til en koncert i Sainte Chapelle - lige præcis det sted, Marie Antoinette sad inden hun blev henrettet. Der var bl.a. Bach på repertoiret. Og det var simpelthen så skrækkeligt at høre på. En trio spillede, og det var barokmusik alt sammen. Specielt ikke noget for mine ører.
Jeg er god til at lukke uvedkommende støj af, så jeg fik tiden til at gå med at betragte de vidunderlige glasmosaikker i kapellet.

Lyt med her.

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det dejligt, at du går til dans, Kisser! Du får meget god motion - også til fitness.

    SvarSlet