søndag den 6. juli 2008

Udflugt

En torsdag i juli havde jeg en fridag, og vi var 4 veninder, der drog på udflugt til Klint ved Nykøbing S. Vi ville høre et kosmologisk foredrag. Foredragsholderen var Hanne Thrane, og hun mindede mig meget om min skoleinspektør fra barndommen - frøken Inger Merete Nordentoft. Hun gik i den grad mod strømmen og var individualist ud over alle grænser. Det var en harmonisk skole, jeg gik i. Katrinedalsskolen i Vanløse. Gode minder.

Efter foredraget og frokost i det grønne indtog vi stranden hele eftermiddagen. Vejret var blå himmel og en stærk vind. Vandet var godt, sagde de 3 badenymfer. Jeg bader ikke - er bange for vand. Kaffen blev nydt i vandkanten.

Denne smukke ridderspore stod og viftede i vinden.

Og mange smukke lavendler.
Udflugten sluttede i min have - med aftensmad og snak om en hyggelig og harmonisk dag. Black i forgrunden - der var jo mange til at lege med ham. Han fik mange klap og bolde at spæne efter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar