søndag den 6. oktober 2019

En tur på havnen

Jeg har været en tur på havnen i Køge i dag.
Det bliver nok mit nye "domicil".
Jeg har da i hvert fald fået tilsendt en lejekontrakt, jeg skal skrive under på senest i morgen (og indbetale depositum).
Jeg skulle jo se prøvelejligheden og snakke med "en af folkene".
Det fik jeg gjort.
Og jeg kan konstatere, at jeg følte "feel good" ved at være i området. Heldigvis er min fantasi og forstillingsevne helt i top, så det var ganske nemt at forestille sig, hvordan det vil blive at bo på havnen. Der er ca. 2-300 meter ned til vandkanten. Soveværelse vender mod øst og stue/altan mod syd/vest.
Jeg har kigget temmelig meget i "plantegningshæfterne" for både første etape og anden etape.
Jeg kunne godt vælge etape 2, der er dog først indflytning september 2020, og jeg orker bare ikke en havesæson mere, selvom jeg har hyret en havemand.
Så jeg holder fast i min første beslutning om lejlighed i etape 1, hvor indflytning finder sted i marts 2020.
Så håber jeg at ejendomsmægleren er god og hurtig og kan få solgt mit hus hurtigt. Heldigvis har vi vist lagt os fast på en pris, der rammer "almindelige indkomster", og her er mulighederne ret store.
Det var også ret vigtigt at få målt elevator, så min forhåbentlige snart nye crosser kan komme ind i den, for den skal med op i entreen, fordi der er ikke mulighed for at den kan blive ladet op ved indgangsdøren. Også vigtigt at kommunen må etablere handicapvenlig indkørsel ved hoveddøren.
Jep, og det at køre bil er snart en sagablot - min svigersøn kan og vil heldigvis overtage min bil.
Det bliver dog lidt vemodigt - efter at have ejet en bil siden jeg var 17 år. Ja, jeg betalte afdrag på min Finn og min fælles bil, da jeg startede min karriere i arbejdslivet i 1964. Det er faktisk 55 år.
Det er også lidt sjovt at tænke på, at jeg har forestillet mig, at jeg skulle bo her på matriklen i 2020, for så bliver mit hus 100 år, og jeg er kun den tredje ejer. Det kommer jeg så til. 45 år bliver det til.
Selvom mit nye domicil er på 92 kvm, skal der en ganske stor oprydning til. Jeg er ganske godt i gang, og glæder ret ofte mennesker jeg kender med ting og sager. Skønt at vide, at tingene kan bruges andre steder.


4 kommentarer:

  1. Du lader til at tage det pænt, at du ikke helt selv fik lov til at vælge, hvornår du skulle ud af dit hus. Men okay - Køge havn er bestemt ikke et af de dårligste steder at flytte hen :-)
    Pøjpøj med det hele - 97 kvm er heldigvis ikke klaustrofobisk småt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo ikke altid det er egen vilje, der afgør tingene. Livet kan af og til tage en drejning, så det kræver noget...
      Næ, og det bedste ved mit nye domicil er en stor entre, så er der plads til minicrosseren...

      Slet
  2. Selv om det ikke var din plan at du skulle flytte nu, så har du alligevel taget kontrollen og fundet noget, der lyder som et sted, der er rart at være i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, næ jeg har ikke kunnet "tage mig sammen" - det blev så nu.

      Slet