fredag den 15. juni 2018

London - Victoria og Albert museet

Narcissus - nydelig skulptur.
Vi besøgte Victoria og Albert museet.
Der var et selskab, der havde en guide til at fortælle, og vi lyttede med.
Det var ret interessant hun kunne fortælle - bl.a. om en dansk mand, der var bosat i London, og som investerede alle sine penge i kunst, og ved sin død donerede det hele til museet - en anseelig samling.

Utrolig flot glasmosaik.

Igen smukke og flotte bygninger
Vi gik og så på gamle tæpper, og det var fascinerende mønstre for en patchworker som mig.
Jeg var tæt på, og havde ikke set, at jeg var kommet indenfor et lavt rækværk.
Veninden sagde noget til mig, jeg vender mig om - og falder selvfølgelig over rækværket.
Jeg må være god til at falde, for ingen skade sket -
ANDET 
end at jeg knaldede hovedet ret kraftigt ned i marmorgulvet.
Heldigvis var der 2 kustoder i samme rum, og de fik ringet efter en samarit, som ankom i løbet af 3 minutter.
Heldigvis er veninden også sygeplejerske, og det beroligede en af kustoderne, som blev temmelig skræmt.
Nu har jeg ørelægens ord for at jeg er ret tykhovedet (ved en seance for mange år siden, hvor han skulle bore ind i mit kranie for at skylle mine kæbehuler, og det tog ham en pokkers tid at bore igennem), og det var jeg glad for (igen) ved denne lejlighed. Der gik ikke mange sekunder før en bule voksede ud. Den var større end et hønseæg.
Samaritten havde is i sin taske, som jeg fik på.
Vi gik hen til cafeteriet for lige at tage en slapper, og isen i posen var smeltet, så jeg fik en ny pose.
Nej, det gjorde ikke ondt - heller ikke i tiden der fulgte.
Da vi nåede aften, var bulen faldet til næsten ingenting.
Eneste bivirkning var ømhed, når jeg skulle vaske hår.
Jeg er sandelig også glad for at jeg har en "god knoglekvalitet".

4 kommentarer:

  1. Altså, jeg synes du lidt tit kommer til skade. Kan du så passe på dig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det er undervisning i at se sig for. Al gang har altid foregået i løb.... det er ved at ændre sig i min høje alder.
      Ja, det skal jeg nok :-)

      Slet
  2. Nej, det var da skrækkeligt, Kisser! Godt det ikke fik værre, end det gjorde. Håber du har fået tid på et privathospital til din anden skade.
    Hvor ville jeg gerne opleve Victoria and Albert Museum!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, jeg kan åbenbart ikke tage skade, når jeg slår hovedet!!!
      Ja onsdag den 20. juni er det tid til at besøge Selandia i Ringsted.
      Jeg kan anbefale V og A museet :-)

      Slet